۱۷ هزار کارت کولبری برای مرزنشینان استان آذربایجان‌غربی صادر شده است که این تعداد ۵۰ هزار نفر از مرزنشینان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

محمدمهدی شهریاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به توجه دولت به تامین معاش مرزنشینان و ساماندهی فعالیت کولبران در استان گفت: ملاک اول در فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان عمل به قانون است.

محمدمهدی شهریاری اظهار کرد: نقش تعاونی‌های مرزنشینان در کمک به اقتصاد کشور برای دور زدن تحریم بسیار مهم و مورد توجه است.  

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به راهکار استفاده تجمیعی از کارت‌های کولبری برای واردات کالاهای مجاز به کشور بر ضرورت بازرسی و نظارت دقیق بر فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان به ویژه در بحث حسابرسی تاکید کرد.

شهریاری افزود: برخی تعاونی‌ها از آگاهی کم اعضای خود در سازکارهای فعالیت قانونی کارت‌های پیله وری و مرزنشین سوءاستفاده می‌کنند.

آذربایجان‌غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه بیش از ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و هاب آسیا به اروپا محسوب می‌شود.

این استان یکی از استان‌های درگیر با معضل قاچاق در کشور به شمار می‌رود و قاچاق اقلام مختلف از جمله سیگار، لباس، سوخت و ارز از جمله مهمترین اقلام کشف شده در این بخش است.

کد خبر 588356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha