تغییر کاربری‌های غیرمجاز، درخواست بهسازی فضای سبز، ساماندهی پسماندهای شهر تهران و نصب علائم ایمنی و ترافیکی از پرشمارترین موضوعات شهری هستند که شهروندان از طریق سامانه ۱۸۸۸ پیگیری می‌کنند.

سامانه 1888

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، مهدی جلیلوند، رئیس اداره بازرسی شهرداری منطقه ۶ تهران درباره وضعیت رسیدگی به پیام‌های ثبت‌شده شهروندان این منطقه در سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ در بهمن ماه سال جاری، گفت: بیش از ۹۷ درصد پیام‌ها به واحدهای مربوطه در منطقه ارجاع شده و ۳ درصد دیگر نیز با ارتباط مستقیم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در تشریح فراوانی پیام‌های ثبت‌شده در سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ به تفکیک حوزه‌های تخصصی مسئول در منطقه ۶ تهران طی بهمن ماه ۹۹، گفت: بیش از ۷۰ درصد پیام‌ها مربوط به حوزه‌های فعالیت معاونت خدمات شهری و معاونت شهرسازی و معماری بوده و پس از آن، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و فنی و عمرانی در رتبه‌های بعدی به لحاظ ثبت پیام‌های شهروندان به منظور رفع مشکل را دارند.

جلیلوند در برشمردن حوزه‌های موضوعی که در بهمن ماه بیشترین پیام از سوی شهروندان برای رسیدگی به آنها ثبت شده است، به موضوعاتی نظیر تغییر کاربری‌های غیرمجاز، درخواست بهسازی فضای سبز، ساماندهی پسماندهای شهر تهران، نصب علائم ایمنی و ترافیکی، اجرای احکام، زیباسازی و اعلام گزارش ساخت‌وساز غیرمجاز اشاره کرد.

رئیس اداره بازرسی شهرداری منطقه ۶ تهران افزود: سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ به عنوان یکی از پل‌های ارتباطی بین مدیریت شهری و شهروندان، این امکان را فراهم می‌کند تا زمینه مشارکت شهروندان برای جلوگیری از تخلفات و بی‌نظمی در شهر تسهیل شود و همچنین شهروندان با گزارش‌های خود امکان اشراف بیشتر مدیران و کارکنان شهری بر مسائل نقطه به نقطه تحت مسئولیت خود را ایجاد می‌کنند.

وی درباره وضعیت رسیدگی به پیام‌های ۱۸۸۸ در بهمن ماه ۹۹ گفت: رسیدگی به بالغ بر نیمی از پیام‌ها خاتمه یافته و ۱۵ درصد در دست اقدام و بقیه به دلایلی نظیر زمان‌بر بودن، انجام بررسی‌های تکمیلی و ... همچنان مفتوح هستند.

کد خبر 588323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha