بندر فریدونکنار به عنوان تنها بندر خصوصی مازندران امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی به شبکه حمل‌ونقل کانتینری دریای خزر پیوست.

بندر فریدونکنار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت کشتیرانی دریای خزر برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در بنادر شمالی کشور و بالا بردن صادرات با رعایت سه اصل حفظ کیفیت، کاهش هزینه و سرعت عمل به نهادینه سازی استفاده از کانتینر در حمل و نقل دریایی اقدام کرده است.

کاپیتان داود تفتی افزود: در حال حاضر کشتیرانی خزر با داشتن بیش از یکهزار کانتینر ٢٠ و ۴٠ فوتی یخچال‌دار، سرویس منظم حمل و نقل دریایی با کانتینر را بین بنادر شمالی و بنادر «آکتائو» و «آستاراخان»  راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه بندر فریدونکنار به واسطه نزدیک بودن به مسیر ترانزیتی می‌تواند سبب رشد صادرات استان و کشور شود، افزود: طی چند روز آینده اولین کشتی کانتینری از بندر فریدونکنار مازندران به بندر آکتائوی قزاقزستان پهلوگیری خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی خزر گفت: نخستین کشتی با ظرفیت ١٠ تیو کانتیر یخچالی و ۴٠ تیو کانتینر خشک و معمولی این بندر را به قصد آکتائوی قزاقستان ترک می‌کند و پس از آن هم سرویس منظم حمل کانتینری کالا از طریق دریا بین فریدونکنار و بنادر آکتائو و آستاراخان برای رشد صادرات محصولات غیر نفتی مازندران برقرار خواهد شد.

بندر فریدونکنار یکی از سه بندر استان مازندران است که در سال ۱۳۶۹ به عنوان بندر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 588297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha