عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی و احتمال اوج ‌گرفتن دوباره کرونا، باید حداقل برای مدت یک ماه کنترل‌های شدید در اقصی نقاط کشور اعمال شود.

پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،‌ مسعود پزشکیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: هم‌ اکنون لازم است نیروهای نظامی، قضایی، مجلس و دولت همه برای کنترل این بیماری وارد عمل شوند و یک ماه با قدرت مسایل را کنترل کنند که در این زمینه باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرستاران و پزشکان تمام اصول پیشگیری را رعایت کنند تا در میان مدت و کوتاه مدت این افراد عاملی برای انتقال کرونا نشوند.

وی راهکارهای کشور چین را الگویی مناسبی برای کنترل کرونا دانست و اظهار کرد: در این شرایط که در آستانه عید نوروز قرار داریم پیشنهادات می کنم مردم خریدهای نوروزی خود را انجام دهند اما تا ۱۰ روز مانده به ایام عید تا بعد از گذشت ۱۰ روز از اتمام تعطیلات نوروزی قرنطینه در تمام کشور اعمال شود و در این مدت هیچ فردی حق جابجایی نداشته باشد.

پزشکیان ادامه داد: در ایام تعطیلات فوق باید مایحتاج عمومی خانوارها توسط واحدهای صنفی فعال روزمره،  تامین شود که این موضوع در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی به صورت خانه به خانه در طول یک ماه قرنطینه می تواند اجرایی شود، چرا که تامین و پذیرش هزینه این بخش راحت‌تر از هزینه ناشی از بیکار شدن افراد، درمان بیماران در بیمارستان‌ها و مشکلات ایجاد شده در بخش صنعت ناشی از کرونا خواهد بود.

وی کنترل مرزها را از دیگر اقدامات برای کنترل بیماری کرونا در کشور برشمرد و اضافه کرد: در این رابطه نیز باید مانع از تردد خودروها و اشخاص شد و یا همچون کشور چین نحوه رفت و آمدها را تحت کنترل درآورد.

پزشکیان با بیان اینکه چین با جمعیتی گسترده توانست بیماری کرونا را به خوبی کنترل کند، یادآور شد: اما در ایران با یک جنگ فرسایشی، روز به روز مشکلات را بیشتر می‌کنیم و با شل کن سفت کن اقداماتی انجام می‌دهیم، چرا که وقتی تعداد مبتلایان افزایش یافته به شدت کنترل می‌کنیم، اما همینکه آمار مبتلایان کاهش یافت روند کنترلی را رها می‌کنیم و با این روش هم خود، هم مردم و هم اقتصاد را خسته کرده‌ایم.

وی با انتقاد از نحوه برنامه‌ریزی ‌ها برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: بنده پیشنهادات خود را به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اعمال قرنطینه یک ماهه ارایه کرده ام.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از شناسایی تعداد ۱۲ نقر بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این افراد در قرنطینه کامل هستند و کنترل شدیدی روی آنها وجود دارد، اما تعداد مبتلایان در این منطقه به اندازه‌ای نیست که عاملی باشد برای اینکه این استان از نظر میزان شیوع کرونا در زمره مناطق دارای وضعیت قرمز قرار گیرد.

پزشکیان ادامه داد: اگر شیوع کرونا در آذربایجان شرقی توسعه پیدا کند به طوری که نتوان آن را کنترل کنند، طبیعی است که اقدامات بعدی شدیدتر خواهد بود.

کد خبر 588244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha