موسوی‌لاری در رابطه با بحث کاندیدای اختصاصی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌گوید: به نظر من الآن نباید روی کاندیداها بحث کرد. من طرفدار این هستم که همه کسانی که در خودشان این توانایی را احساس می‌کنند باید عرصه مطرح کردن داشته باشند.

موسوی لاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از جماران، موسوی‌لاری در رابطه با بحث کاندیدای اختصاصی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌گوید: به نظر من الان نباید روی کاندیداها بحث کرد. من طرفدار این هستم که همه کسانی که در خودشان این توانایی را احساس می‌کنند باید عرصه مطرح کردن داشته باشند. آقای ظریف، آقای عارف، آقای جهانگیری، آقای پزشکیان، آقای عباس آخوندی، آقای علی مطهری و خیلی های دیگر بیایند و حرف‌هایشان را بزنند و اصلاح‌طلبان هم باید لحظات پایانی تصمیم بگیرند و الآن نگویند کاندیدای ما آقای الف یا آقای ب است. بگذارند اینها بیایند و با مردم مواجه شوند و کنش و واکنشی بین حرف‌ها، منش و برنامه‌های اینها و تلقی مردم به وجود بیاید و اصلاح‌طلبان از این بده‌بستان دیدگاه‌های مردمی و کاندیداها بتوانند به نتیجه برسند.

موسوی‌لاری معتقد است همه مسائلی که اصولگرایان دارند برمی‌گردد به اینکه مردم به صحنه می‌آیند یا نمی‌آیند. اگر مردم به صحنه آمدند، من شانسی برای کاندیدای اصولگرا نمی‌بینم. ولی اگر مردم مثل ۹۸ عمل کردند هرکسی اصولگرایان روی او توافق کنند رأی می‌آورد.

بخش‌هایی از گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالواحد موسوی‌لاری، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز را در ادامه بخوانید:

  • ممکن است اصلاح طلبان به سراغ یک گزینه ائتلافی مثل آقای ناطق نوری یا آقای لاریجانی بروند؟

من در جمع نهاد اجماع‌ساز نیستم. ولی تا جایی که با دوستان در تماس هستم، احساس اصلاح‌طلبان این است که باید در انتخابات ۱۴۰۰ با زبان مردم و با کاندیدایی از جنس اصلاح‌طلبان وارد عرصه شوند و بالأخره هم زبان مردم را بفهمند و هم کاندیدایی معرفی کنند که بتوانند با مردم صحبت کنند.

من شخصا معتقد نیستم که اصلاح‌طلبان می‌توانند روی فردی مثل آقای علی لاریجانی به تفاهم برسند؛ خیلی بعید می‌دانم و چنین چیزی اصلا به ذهنم نمی‌آید که یک روزی اصلاح‌طلبان دور ایشان جمع شوند و از ایشان به عنوان کاندیدای خودشان استفاده کنند.

  • آقای ناطق چطور؟ آقای مرعشی صحبتی کرده و گفته اگر آقای ناطق بیاید بی برو برگرد از او حمایت می‌کنیم.

اینها بحث‌هایی است که ایشان گفته و خود من هم فکر می‌کنم جنس آقای ناطق با جنس لاریجانی و امثال او متفاوت است؛ یعنی اگر آقای ناطق بیاید به احتمال زیاد زمینه این‌که جمع جالب توجهی از اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت کنند، هست. اما این را باید به آن جمع و اراده خود آقای ناطق واگذار کنیم. فعلا تلقی من این است که به هیچ نحو آقای ناطق به صحنه نمی‌آید. ولی اگر آقای ناطق بیاید قاعدتا شرایط آقای ناطق در جمع اصلاح‌طلبان با امثال آقای لاریجانی متفاوت است.

  • بالأخره چون آقای لاریجانی در بحث برجام خیلی از دولت حمایت کرد و خیلی از جناح پایداری بابت این قضیه چوب خورد، خیلی بیشتر از قبل خودش را به اصلاح‌طلبان و تفکر اعتدالی نزدیک کرد و از سوی دیگر هم سال ۸۸ یک کنشگری‌های زیرپوستی داشت که به ذهن متبادر می‌کرد به این سمت نزدیک شده است. چرا شما همیشه نسبت به ایشان موضع مخالف داشته‌اید؟

ما نمی‌خواهیم به پیشینه افراد برگردیم و وضعیت فعلی را می‌گوییم. آقای لاریجانی امروز همان‌طور که شما گفتید با لاریجانی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ متفاوت است و من این را قبول دارم که مشی مناسب‌تری را در پیش گرفته است. ولی چه لزومی دارد وقتی آقای لاریجانی می‌آید با اصلاح‌طلبان باب گفت‌وگو و مذاکره را شروع کند اول بگوید من را حمایت کنید؟! آقای لاریجانی به اصلاح‌طلبان بگوید من هم از کاندیدای مورد حمایت شما حمایت می‌کنم. این هم یک روش است.

چرا همیشه باید آقای لاریجانی و امثال او باشند و حالا اصلاح‌طلبان مخیر هستند که ایشان را انتخاب کنند یا نکنند؟! این‌بار از این طرف شروع می‌کنیم که اصلاح‌طلبان کاندیدایی دارند و آقای لاریجانی و دوستانش هم از آن کاندیدا حمایت کنند. این دلیل نزدیکی و نوعی جبران گذشته هم می‌تواند باشد. من فکر می‌کنم این حرف چیز بدی نیست.

کد خبر 588230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha