سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی در آیین پایانی جشنواره‌های موسیقی مقامی، جوان و نوجوان استان که فردا چهارشنبه ۱۳ اسفند در بجنورد برگزار می‌شود، تجلیل می‌شوند.

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  ابوالحسن حیدری،  معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این آیین ۱۲ پیشکسوت عرصه موسیقی تجلیل می‌شوند که از این تعداد پنج نفر در بخش موسیقی سنتی و مابقی هم از پیشکسوتان موسیقی مقامی هستند.  این افراد از پیشکسوتان نوازنده دوتار و ساخت و ساز ادوات این نوع موسیقی و مابقی هم از پیشکسوتان موسیقی سنتی ایرانی نظیر سنتور، تار، نی و تنبک هستند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: داوران جشنواره‌های موسیقی مقامی، جوان و نوجوان استان مشخص شدند. دومین جشنواره موسیقی جوان و نوجوان در رشته سازهای ایرانی شامل تار، سه‌تار، کمانچه، نی، سنتور، تنبک، ضرب زورخانه‌ای و دف و در بخش سازهای جهانی شامل ویلن، گیتار و پیانو به صورت تک‌نوازی به صورت مجازی برگزار شد که نفرات برگزیده این جشنواره‌ها فردا در آیین پایانی معرفی می‌شوند. در رشته گیتار مهدی حسینی، تار و سه تار حسین حصاری، ضرب زورخانه ابراهیم مشکدان، سنتور طاهر اقطابی، دف مرتضی وطنیان، تنبک امیر زارعی و ویلون و کمانچه علی مداح داوری آثار رسیده را بر عهده دارند.

وی همچنین جعفر رحمانی، علیرضا اسلامی، عظیم رستمی، فرهاد قلی پور و حسین حصاری را به عنوان داوران نخستین جشنواره مجازی موسیقی مقامی اعلام کرد و افزود: این جشنواره‌ها چهارشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.  بخش رقابتی این جشنواره در ۲ رده سنی شامل نوجوانان تا ۱۸ و جوانان تا ۲۵ سال است. جشنواره «تارآوا»  در ۲ بخش رقابتی و ویژه برگزار شد که بخش رقابتی این جشنواره در قالب تک‌نوازی در سه رده سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و سی سال به بالا و بخش ویژه این جشنواره نیز تک‌نوازی همراه با آواز «بخشی‌گری» در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال است.

کد خبر 588195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha