ایستگاه‌های میدان قیام و دولاب در خط ۷ مترو تهران روز پنجشنبه ۱۴ اسفند به طور همزمان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس ‌جمهوری افتتاح می‌شوند.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با اعلام این خبر گفت: ایستگاه میدان قیام در منطقه ۱۲ تهران واقع شده و به دلیل همجواری با بازار بزرگ تهران، خیابان‌های ری، مولوی، بلوار قیام و سه راه امین حضور (خیابان ایران) جزو محدوده‌های جاذب سفر پایتخت محسوب می‌شود. برای ساخت این ایستگاه، ۲۱۰ میلیارد تومان در بخش‌های ساختمانی، تاسیسات و تجهیزات هزینه شده است.

وی گفت: به دنبال افتتاح ایستگاه مترو میدان قیام و جمع‌آوری کارگاه پروژه، یک اتفاق مهم دیگر نیز در این محدوده رخ خواهد داد؛ در واقع حدود یک کیلومتر از بلوار قیام پس از حدود ۵ سال آزادسازی شده و با احداث مسیر دوچرخه‌سواری و ایستگاه اتوبوس‌های تندرو، این بلوار دوباره به قلمروی عمومی شهر باز خواهد گشت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه دولاب که در منطقه ۱۴ قرار دارد، گفت: ایستگاه دولاب بین ایستگاه‌های آهنگ و ۱۷ شهریور قرار داشته و در هم‌افزایی با این ایستگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های امیرکبیر و میدان قیام، شرایط دسترسی اهالی جنوب شرق تهران بخصوص شهروندان محله تاریخی دولاب به شبکه حمل‌ونقل ریلی درون شهری را به میزان قابل توجهی تسهیل خواهند کرد. این ایستگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و دسترسی خط ۷ به بزرگراه امام علی (ع) و بالعکس را امکان‌پذیر کرده است.

علی امام در پایان بر این نکته تاکید کرد که در مورد هر دو ایستگاه میدان قیام و دولاب، تسهیلات مخصوص و ویژه افراد کم‌توان جسمی و حرکتی نیز مورد توجه و اقدام قرار گرفته است.

کد خبر 588023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha