مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

عبور از سن چهل برای خانم‌ها اتفاق مهمی است، به گونه‌ای که باید بیشتر مراقب سلامت خود بوده و برخی نکات مهم را حتما رعایت کنند.

پوست

به گزارش همشهری آنلاین، خانم‌ها پس از چهل سالگی با توجه به افزایش خطر قرار گرفتن در معرض بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و دیابت، نیاز به نگاه جدیدی در زمینه سلامت و بدن خود دارند. در این گزارش مهمترین خطراتی که زنان پس از ۴۰ سالگی با آن روبرو هستند و نحوه کاهش درجه خطر آن‌ها ذکر شده است.

پرتوهای مضر

زنان بالای ۴۰ سال، بیشتر در معرض اشعه ماورا بنفش مضر قرار دارند و احتمال ابتلا به سرطان پوست و مرگ براثر آن دو برابر بیشتر است. استفاده از کرم‌ها مهمترین روش پیشگیری از این عارضه است؛ علاوه بر این آن‌ها باید از هیچ تغییری در خود غافل نباشند و مرتب با پزشک خود در ارتباط باشند.

سوءتغذیه

سوءتغذیه با بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان در ارتباط است که سه دلیل اصلی مرگ و میز در زنان بالای ۴۰ سال است. زنان به دلیل سبک زندگی و مشغله معمولاً در اوایل زندگی تا میانسالی بیش از حد گوشت قرمز و فست فود مصرف می‌کنند و این منجر به فشار خون و کلسترول بالا می‌شود.

برخی مطالعات نشان می‌دهد در مقایسه با آمار سال ۲۰۰۰، میزان چربی در زنان مسن طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. برای جلوگیری از عوارض سوءتغذیه، غذاها باید متنوع باشند و نباید پس از ۵۰ سالگی بیش از حد معقول یعنی بیش از ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز دریافت کرد.

انزوای اجتماعی

انزوای اجتماعی خطر ابتلا به افسردگی و زوال عقل را افزایش می‌دهد و به سبک زندگی بی تحرک سوق می‌دهد. این سبک زندگی با بیماری‌های قلبی، دیابت و چاقی در ارتباط است.

یک تحقیق در استرالیا که روی ۲۲۰۰۰ نفر انجام شد، ارتباط شیوه زندگی بی تحرک که در آن فرد ۱۱ ساعت در روز ساکن است را با میزان مرگ و میر بررسی کرد که مشخص شد این سبک از زندگی ۴۰ درصد خطر مرگ را در طی سه سال آینده افزایش می‌دهد.

تلویزیون و اینترنت به گسترش این سبک از زندگی کمک کرده است. برای جلوگیری از این اتفاق، متخصصان توصیه می‌کنند پس از هر ساعت نشستن دستکم پنج دقیقه باید قدم زد.

تصادفات رانندگی

تصادفات رانندگی در لیست علل مرگ و میر در زنان ۴۰-۴۴ ساله قرار دارد.

عدم ازدواج

نظرسنجی‌های متعدد نشان داده است که افراد متاهل، به ویژه افراد پنجاه، شصت و هفتاد ساله، از خانم‌های بیوه، مطلقه و کسانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند، سالم‌ترند. بعد از ۵۰ سالگی، سلامت خانم‌های مطلقه در مقایسه با متاهلان با سرعت رو به وخامت می‌گذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 587988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha