مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

هفت گونه گربه‌سان از مجموع هشت گربه‌سان ایرانی در حیات وحش شیرکوه یزد به عنوان یکی از زیستگاه‌های کوهستانی ارزشمند در قلب بیابان‌های مرکزی ایران زیست می‌کنند.

گربه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،معاون فنی محیط زیست استان یزد گفت: از هفت گونه گربه‌سان موجود در طبیعت استان یزد تاکنون چهار گونه، در پناهگاه حیات وحش شیرکوه مشاهده شده است، مجدداً حضور گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه توسط محیط‌بانان منطقه مستندسازی شد. گربه وحشی یکی از هشت گونه گربه‌سان ایران به شمار می‌رود که پراکنش گسترده‌تری نسبت به سایر هم خانواده‌هایش دارد.

اعظم حبیبی‌پور به نقش این گربه در محیط زیست اشاره کرد و افزود: این گونه، نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان، پرندگان، خزندگان و حشرات برعهده دارد اما در بعضی از زیستگاه‌ها، جمعیت این موجود به دلیل تخریب زیستگاه و کم شدن طعمه کاهش یافته است.

معاون فنی محیط زیست استان ادامه داد: حضور هر کدام از گونه‌های جانوری نشان‌دهنده امنیت و سلامت هر زیستگاه است و پناهگاه حیات وحش شیرکوه یک زیستگاه کوهستانی ارزشمند در قلب بیابان‌های مرکزی ایران است که غنای گونه‌ای بسیار ارزشمندی دارد.

کد خبر 587943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha