مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

لوله‌های سبز نوعی از لوله‌های تاسیساتی هستند که ظاهرا جنسی شبیه پلاستیک معمولی دارند اما بسیار مقاوم، انعطاف‌پذیر و کاربردی هستند.

35df8e2ebd6a41cf808953d4c71b8cce.jpg

لوله سبز چیست؟

ضد رسوب بودن، اکسید نشدن در معرض رطوبت، عایق حرارتی مناسب و ... مزایای این لوله‌ها که به لوله سبز معروف هستند، است. همین مزایا باعث شده است که استفاده از لوله‌های سبز رشد چشمگیری داشته و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین نوع لوله تبدیل شوند.

نحوه کار اتو لوله سبز چیست؟

اتو لوله سبز یک دستگاه کاربردی است که از آن برای اتصال دادن لوله‌های سبز استفاده می شود. به این دستگاه، دستگاه جوش لوله نیز گفته می‌شود. این دستگاه یک وسیله کاملا خاص با کاربردی متفاوت و مخصوص است که در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشید. مشخصات مناسب این دستگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک وسیله مناسب برای کار خود تهیه کنید. کار کردن با دستگاه اتو لوله سبز بسیار ساده و آسان است. این دستگاه به وسیله یک یا دو المنت حرارتی، گرمای لازم برای اتصال لوله‌ها را فراهم می‌کند. ضمن این که دو قالب نر و ماده برای فرم دهی به لوله‌ها در این دستگاه وجود دارد که فرم لوله‌ها را هنگام اتصال به شکل دلخواه در می‌آورد.

کاربرد اتو لوله سبز

برای استفاده از دستگاه اتو لوله سبز، ابتدا دستگاه را گرم می‌کنند، پس از گرم شدن دستگاه، ابتدا لوله را در محل تعیین شده در اتو لوله قرار می‌دهند و از طرفی رابطی که قرار است به عنوان اتصال لوله استفاده شود نیز در جای خود قرار داده می‌شود، سپس چند لحظه صبر می‌کنند تا لوله و اتصال به اندازه کافی حرارت دیده و به یکدیگر وصل شوند. این اتصال باید به اندازه‌ای قوی باشد که بعد از اتمام کار، لوله و رابط به هم چسبیده و از هم جدا نشوند. هنگام کار با این دستگاه باید به شدت تمرکز بالا و حوصله داشت تا لوله‌ها در مسیر درست قرار گرفته و با موفقیت به هم متصل شوند، اتصال زمانی با کیفیت است که لوله سبز و رابط به هیچ وجه از هم جدا نشوند و یا در صورت نیاز به سختی امکان جدا شدن آنها وجود داشته باشد.

ویژگی‌های دستگاه اتو لوله سبز

برای خرید دستگاه اتو لوله سبز باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- مناسب برای لوله‌های PPR، PE و PB باشد

برای این که اتو لوله کاربردی باشد نیاز است که دارای تنوع کارکرد باشد و بتوان از آن برای نصب انواع لوله‌ها استفاده کرد. اتو لوله ای که دارای قابلیت اتصال چند مدل لوله را داشته باشد مسلما کاربردی‌تر خواهد بود.

- سیستم حرارتی پیشرفته‌ای داشته باشد

سیستم حرارتی پیشرفته باعث می شود که دستگاه اتو لوله، به وسیله المنت‌های قوی و مجزا، حرارت یکسانی تولید کرده و باعث ایجاد اتصلات قوی‌تر و بهتری شود.

- دارای سرعت بالای گرمایشی باشد

گرمایش بالا و سریع کمک می‌کند که روند کار تسریع شده و در وقت صرفه‌جویی می‌شود.

- از اتلاف انرژی جلوگیری کند

در صورتی که محل اتصال راکت حرارتی به بدنه اتو لوله سبز دارای عایق باشد، میزان حرارتی که به بدنه وارد می‌کند کاهش یافته و در نتیجه انرژی کمتری هدر می‌رود.

- دارای سیم بلند باشد که بتوان به راحتی او را مورد استفاده قرار داد

برای این که دستگاه دسترسی بهتری داشته و در محیط‌های مختلف قابل استفاده باشد، بهتر است که دارای سیم بلندی نیز باشد.

- ابزارآلات جانبی داشته باشد تا دارای کاربردهای بیشتری شود

یک دستگه مناسب اتو لوله سبز بهتر است که دارای وسایل جانبی باشد. این وسایل شامل راکت اضافه، آچار، لقمه یدک، قیچی و متر است. اینها وسایلی است که ممکن است هنگام کار به آنها نیاز پیدا کنید.

- قدرت و توان کاری مناسبی داشته باشد

اگر دستگاه قدرت و توان کافی نداشته باشد، کار کردن با آن زمانگیر و سخت خواهد شد، شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی اتو لوله سبز قدرت و توان بالای آن است.

- دارای قابلیت کنترل دما باشد

وقتی دستگاه قابلیت کنترل دما را داشته باشد، کاربر می‌تواند متناسب با شرایط، ضخامت، نوع و قطر لوله‌ها را دما را تغییر داده و به این ترتیب هم در مصرف انرژی صرفه جویی کند و هم کیفیت کار را بالا ببرد.

نکات مهم کار با دستگاه اتو لوله کشی

- کار کردن با دستگاه اتو لوله و متصل کردن لوله‌ها از این طریق دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد، بنابراین هنگام کار با این دستگاه باید تمام تمرکز و توجه خود را متوجه کار کردن کنید.

- بهتر است برای رعایت کردن نکات ایمنی و جلوگیری از رخداد حادثه از دستکش استفاده کرده و سایر نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید.

- دستگاه استاندارد و ایمن تهیه کنید، دستگاه استاندارد نه تنها کاربر را در معرض خطر قرار نمی‌دهد بلکه کیفیت اتصال لوله را نیز تضمین می‌کند.

- سعی کنید کار را تمیز و با کیفیت انجام دهید، روش‌های مربوط به اتصال انواع لوله را به خوبی فرا گیرید.

چگونه یک دستگاه اتو لوله سبز مناسب و استاندارد بخرم

این دستگاه‌ها تنوع زیادی دارند و در بازار با انواع قابلیت‌ها و قیمت‌های متنوع موجود است. یک سوال پرتکرار کاربران این است که دستگاه مناسب برای آنها کدام است؟ آیا دستگاه‌های گرانتر بهتر هستند؟ استانداردهای لازم برای این دستگاه کدام است و این که از کجا دستگاه مطمئن خریداری کنند.

در پاسخ به این که چه مدل دستگاهی برای شما مناسب است، باید بگوییم انتخاب نوع و آپشن‌های دستگاه بستگی به میزان کار شما دارد، اگر دفعات استفاده از اتو لوله سبز در کار شما زیاد است و یک لوله کش ماهر و متبحر هستید، بهتر است از دستگاه‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید. ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید، اما مطمئنا پرداخت هزینه بیشتر و استفاده از یک دستگاه استاندارد و قوی برای کار شما یک ضرورت است و نهایتا به سود شما خواهد بود.

در صورتی که به کارهای لوله کشی علاقمند هستید و دلتان می‌خواهد در جعبه ابزار خود همه دستگاه‌ها و ابزارآلات را داشته باشید، می‌توانید یک دستگاه ساده و ارزان‌تر تهیه کنید.

در نهایت خرید اتو لوله سبز خوب است؟

انتخاب یک دستگاه اتو لوله سبز برای اتصال و لوله‌کشی با این نوع لوله‌ها بسیار کابردی است، این که چه مقدار هزینه برای خرید دستگاه در نظر بگیرید در انتخاب و خرید یک دستگاه مناسب بسیار مهم است.

اتو لوله سبز آروا

اتو لوله سبز آروا دارای خدمات پس از فروش شرکت آروا می باشد که خود را موظف می داند در صورت خرابی دستگاه را کمتر از ۲۴ ساعت تعمیر و به مشتری خود تحویل بدهد و در برخی مواقع یک دستگاه اتو لوله سبز در اختیار مشتری قرار می دهند تا در هنگام تعمیر فرد بدون ابزار نباشد و بتواند کار خود را انجام بدهد.

برای خرید انواع اتو لوله سبز می توانید از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار www.kifabzar.com استفاده کنید. فروشگاه کیف ابزار با توجه به پشتوانه تجربه در زمینه ابزار و یراق اشراف کامل به محصولات عرضه شده، اصالت کلیه کالاهای موجود در وب سایت را تضمین می نماید.

کد خبر 587938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha