اولین سخنرانی ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام برندگان گلدن گلوب و تحلیل ها درباره نشست شورای حکام که امروز آغاز می شود سرتیتر خبرهای امروز است

طرح ميز خبر

۱۹:۱۱؛ قضائی؛ علی القاصی مهر، دادستان تهران گفت: بسیاری از اراذل و اوباش رویکرد سنتی را تغییر داده اند و به نوچه پروری روی آورده و با اتصال به سرویس های جاسوسی مورد بهره برداری سیاسی قرار گرفته و ابعاد امنیتی وسیعتری پیداکرده اند. دادستان تهران افزود: در دادسرا شعب ویژه برای برخورد با اراذل و اوباش تشکیل شده است. باید دستگاههای امنیتی نتایج عملکرد خود در زمینه مقابله با این افراد را به جامعه اعلام کنند.

۱۹:۰۵؛ اقتصاد؛ رضا بوستانی، معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی گفت: اگر در سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۲.۵ میلیون بشکه نفت را صادر کنیم، قیمت دلار معادل ۱۵ هزار تومان می شود.

۱۹:۰۱؛ هسته ای؛ نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی به تبصره (۵) ماده واحده لایحه بودجه برای حمایت از دانشمندان هسته‌ای موافقت کردند. بر اساس این بند پیشنهادی، به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه داده می‌شود تا مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین اصل و سود توسط دولت برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، راهبردی و دفاعی و حمایت از دانشمندان هسته‌ای و مطالعات استراتژیک و راهبردی در حوزه راهبردی منتشر نماید.


۱۸:۵۸؛ سیاست خارجی؛ عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از عدم اقدام موثر طرف های اروپایی در زمینه اجرای تعهداتشان، هرگونه تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرسازنده و تهدید کننده فضای ایجاد شده برای دیپلماسی، بویژه بعد از توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزیابی کرد. 

۱۷:۴۹-هسته ای؛ علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز این کمیسیون گفت که بیانیه ایران با آژانس با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هماهنگ شده بود.

۱۷:۲۷-سیاست خارجی؛ روابط عمومی سازمان صداوسیما دقایقی قبل اعلام کرد، «دیوان داوری دعاوی ایران ـ آمریکا مستقر در لاهه هلند، دولت آمریکا را به استرداد اموال رسانه ملی یا پرداخت مابه‌ازای آن به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار محکوم کرده است؛ حکمی‌که قطعی است و به زودی اجرایی می‌شود.» طرح دعوی صداوسیما علیه دولت آمریکا به استرداد تعدادی از ادوات موسیقی بازمی‌گردد که دیوان داوری ایران و آمریکا پس از بررسی موضوع در یک بازه زمانی طولانی، رأی به محکومیت دولت آمریکا صادر کرد. تجهیزات یادشده توسط یکی از کارمندان سابق نمایندگی رادیو و تلویزیون ایران در نیویورک برای سازمان خریداری شده بود که دولت آمریکا مانع از انتقال آن‌­ها به ایران شد.


۱۷:۲۴-دفاعی؛ سردار سید قاسم قریشی که تا کنون معاونت هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه را به عهده داشت با حکم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین سازمان بسیج مستضعفین منصوب شد.

۱۷:۰۵-هسته ای؛ خبرگزاری رویترز نوشت، علی رغم هشدارهای ایران و روسیه، تروئیکای اروپایی تلاش کرده است از طرح آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تصویب قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کند. بر اساس این گزارش، در نشست شورای حکام آژانس که ساعاتی پیش به صورت ویدئو کنفرانس و به شکل غیر علنی برگزار شد، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس یک قطعنامه را میان اعضای شورا پخش کردند که در آن نسبت به آنچه "کاهش شفافیت هسته‌ای" از سوی ایران عنوان شده، شدیدا ابراز نگرانی و از تهران خواسته شده است تا اقدامات اخیر خود را به عقب بازگرداند. در این پیش نویس که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته، همچنین درباره "عدم پیشرفت" در کسب توضیحات از سوی تهران درباره ادعای پیدا شدن ذرات اورانیوم در سه سایت در ایران ابراز نگرانی شده است.


۱۶:۴۰-انتخابات؛  علیرضا زاکانی،رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: طبق اطلاعی که من دارم آقایان رییسی و قالیباف به هیچ وجه با یکدیگر رقابت نخواهند کرد و هرکس امکان پیروزی داشته باشد، وارد رقابت خواهد شد.

۱۶:۳۵-انتخابات؛ ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره ­ی شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه مورخ ۲۰-۱۲-۱۳۹۹ آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۲۶-۱۲-۱۳۹۹ (جمعا به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت. 

۱۶:۲۴-انتخابات؛ حمیدرسایی، نماینده سابق مجلس: احتمال حضورم در انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ از حوزه انتخابیه تهران زیاد است. 

۱۶:۱۶-هسته ای؛ شبکه الجزیره از تداوم مذاکرات اتحادیه اروپا با اعضای توافق هسته ای و آمریکا برای اجرایی شدن کامل ابن توافق خبر داد. اتحادیه اروپا تاکید کرد: مذاکرات با اعضای توافق هسته‌ای و آمریکا هنوز ادامه دارد. این نهاد اروپایی افزود: ما به زمان بیشتری برای فعالیت دیپلماتیک در راستای رسیدن به اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای نیاز داریم. 

۱۶:۱۱- سیاست داخلی؛ حمزه امرایی، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی از تشکیل جبهه اصلاحات ایران متشکل از ۲۷ حزب به نمایندگی حسین کمالی و ابراهیم اصغرزاده خبر داد و گفت: این جبهه می‌تواند با بهره‌گیری از اشخاص حقیقی به عنوان مشاور فعالیت کند.

۱۵:۴۵-سیاست خارجی؛ آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلیددر پیام خود به همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ ربیع، گفتمان برتر» تاکید کرد: سرزمین قره باغ از دیرباز متعلق به سرزمین آذربایجان و اشغال آن امری نامشروع بوده است و باید سرزمین های اشغال شده به کشورهای اسلامی بازگشته و طرفین به معاهدات بین المللی متعهد باشند.

۱۵:۳۷-هسته ای؛ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در آغاز نشست شورای حکام آژانس مدعی شد: وجود ذرات چندگانه اورانیوم طبیعی با منشاء فعالیت انسانی از جمله ذرات تحول یافته ایزوتوپی در مکانی که توسط ایران اعلام نشده بود، آشکارا نشان می‌دهد که مواد هسته‌ای یا تجهیزات آلوده به مواد هسته‌ای در این محل وجود داشته است. ایران با گذشت ۱۸ ماه، توضیحات لازم، کامل و معتبر از نظر فنی را درباره وجود این ذرات ارائه نداده است. آژانس به خاطر عدم ارائه شدن توضیحات معتبر فنی از سوی ایران، درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده‌ای که ممکن بوده است در این محل اعلام نشده وجود داشته باشد و این که این نوع مواد هسته‌ای هنوز تحت توافق پادمانی ایران گزارش نشده است، عمیقا نگران است. او بر اظهاراتش افزود: ایران درباره سه محل دیگر که هیچ کدامشان به آژانس اعلام نشده بودند، به هیچ یک از سوال‌های آژانس درباره وجود احتمالی مواد هسته‌ای در این محل‌ها پاسخ نداده است. در نتایج نمونه‌گیری‌های محیطی که در سال ۲۰۲۰ از دو مورد از این محل‌ها انجام شد، اورانیوم طبیعی با منشاء فعالیت انسانی کشف شد.


۱۵:۳۱-انتخابات؛ منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: ما در انتخابات میان دوره‌ای از گزینه خانم حمایت خواهیم کرد و در زمان قانونی معرفی نامزدها، گزینه مصداقی اعلام خواهد شد.

۱۴:۱۳ - بهداشت و درمان: دکتر مینو محرز، مسؤول مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن "کوو ایران" گفته است: مردم با خیال راحت از واکسن «کووایران» استفاده کنند. استانداردهای بین‌المللی در تهیه واکسن کرونای کووایران بسیار رعایت شده و فکر می‌کنم کمتر واکسنی این طور اصول لازم را رعایت کند. به عنوان فردی که یک شخصیت علمی هستم می‌توانم به مردم بگویم با خیال راحت از این واکسن استفاده کنند.

۱۳:۵۷ - اجتماع: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفته است: در بسیاری از موارد قاچاق چوب با ماشین‌های حمل گوشت و حتی مواردی در استان‌های مازندران، فارس و کهگیلویه و بویر احمد داشتیم که با آمبولانس دارای جنازه صورت گرفته است.

۱۳:۲۰ - ورزش: زلاتکو کرانچار سرمربی سابق سپاهان و پرسپولیس درگذشت



۱۲:۳۲ - مجلس: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای با اختصاص دو میلیارد دلار فاینانس برای ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و کاهش آلودگی هوا موافقت کردند.

۱۱:۴۵ - سیاست خارجی: خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه: قدم اول رسما اعلام تعهد توسط ایالات متحده است. همانطور که دولت قبلی آمریکا در ملا عام نمایشی راه انداخت و با افتخار جلوی دوربین‌ها اعلام کرد دیگر عضو برجام نیست حداقل باید مسیر غلط گذشته را بپذیرند و قدم دوم باید رفع موثر تحریم‌ها باشد.

۱۱:۰۴ - سیاست داخلی:
سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفته است: پذیرش مکانیسم‌های FATF شفافیت‌بخشی به سازوکار دورزدن تحریم‌هاست و این کار عملا خودزنی و خودتحریمی است. استانداردهای FATF به‌گونه‌ای بیان شده است ما خود را ملزم می‌کنیم مصوبات آتی شورای امنیت سازمان ملل را بدون قید و شرط خاصی اجرا کنیم!

۱۰:۴۴ - سیاست داخلی: هشدار به اروپا و آمریکا درباره رفتار غلط در شورای حکام/ ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی  مجلس گفت: حرکت غلطی را اروپایی‌ها با حمایت از آمریکا در شورای حکام شروع کرده اند، فکر می‌کنیم این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد. ظریف تاکید کرده است: به هم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام توضیح داده ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

۱۰:۳۲ - سیاست خارجی: نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مدعی شد ایران پشت ماجرای انفجار در یک کشتی باری متعلق به این رژیم در دریای عمان قرار دارد. او گفته: «در حقیقت این عملیات کار ایران است. این کاملا روشن است.» بامداد روز جمعه یک کشتی باری متعلق به رژیم صهیونیستی هنگام عبور از دریای عمان دچار انفجار شد اما گفته می شود تمام سرنشینان آن سالم هستند.

۹:۴۴ - اجتماع: داوطلبان کنکور دکتری، مجوز تردد بین شهری می‌گیرند. فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفته است: بر اساس هماهنگی که بین سازمان سنجش و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است مشکلی برای تردد بین شهری و استانی داوطلبان کنکور دکتری که برای حاضر شدن در شهر محل آزمون خود اقدام به این تردد کرده‌اند، وجود ندارد. کنکور دکتری  جمعه، ۱۵ اسفند در سراسر کشور و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

۸:۳۶ - مجلس: نوزادان ۱۴۰۰ سهام‌دار می‌شوند. نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، یک میلیون تومان از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفاً جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد.

۸:۱۳ - سیاست خارجی: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز آغاز می‌شود که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد، کانون اصلی توجه این نشست، رایزنی‌های برجامی و بررسی راه‌های حفظ این توافق جهانی باشد. این نشست نخستین جلسه شورای حکام از زمان شروع به‌کار دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن محسوب می‌شود.

۸:۰۵ - سینما: برگزیدگان گلدن گلوب ۲۰۲۱ معرفی شدند/ فهرست نامزدها و برندگان هشتاد و هفتمین دوره جوایز جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۱ از این قرار است: بهترین کارگردانی: کلویی ژائو برای ساخت فیلم سرزمین آواره‌ها/ بهترین فیلم درام سرزمین آواره‌ها، ساخته کلویی ژائو/ بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: بورات ۲/ بهترین بازیگر نقش اول مرد درام: چادویک بوزمن برای فیلم بلک باتم مارینی/ بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام: آندرا دی برای فیلم ایالات متحده علیه بیلی هالیدی/ بهترین بازیگر نقش اصلی فیلم کمدی: ساشا بارون کوهن برای فیلم «بورات۲»

کد خبر 587877

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha