نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: برای توسعه TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم در ردیف‌های درآمدی و هم دریف‌های هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

رسولی

به گزارش همشهری آنلاین، سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره‌های بودجه در نوبت عصر جلسه شورا در واکنش به پیشنهاد شهربانو امانی درباره استفاده از  ۱۰۰ درصد درآمدهای وصولی حاصل از عوارض ساختمانی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر TOD، گفت: بخشی از پیشنهاد خانم امانی توسط کمیسیون تلفیق پذیرفته شده است. برای توسعه TOD، هفتصد میلیارد تومان اعتبار هم در ردیف‌های درآمدی و هم دریف‌های هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

 رسولی ادامه داد: این ۷۰۰ میلیارد تومان شامل دو زیر ردیف است. ردیف اول فروش اموالی است که در این زومها بارگذاری می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند. ۴۰۰ میلیارد تومان از آن هم عوارض ساختمانی تا شعاع ۳۰۰ متر است. سایر تقاضاها در پیشنهاد مثل پروانه‌های ساختمانی مازاد بر تراکم پایه مسکونی، بالکن و غیر هر کدام برای خود ردیف درآمدی و ردیف هزینه‌ای  دارد و ردیف‌های بودجه را به هم می‌ریزد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از تفاوت‌های بودجه امسال این است که تبصره‌ای وجود ندارد که آثار بودجه‌ای آن در ردیف‌های بودجه دیده نشده باشد. با قبول این پیشنهاد هم ردیف‌های درآمدی و هم ردیف‌های هزینه‌ای به هم می‌ریزد.

رسولی افزود: بخش حمل و نقل ریلی، سه بخش لاینفک شامل زیربنا، ناوگان و تجهیزات دارد و همه آن را شامل می‌شود. نباید این سهم را با ایستگاه BRT تقسیم کرد. درست است که ایستگاه BRT  محل سوار و پیاده شدن مسافر است ولی اصلا قابل قیاس با ایستگاه‌های ثابت مترو نیست. این به ضرر حوزه حمل و نقل عمومی است و همچنین ردیف‌های درآمدها را به هم می‌ریزد.

کد خبر 587807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha