امروزه با گسترش تکنولوژی‌های نوین و دانش روزافزون بشری، در همه عرصه ها شاهد نوآوری هستیم. عرصه ارتباطات نیز دچار تحولات بسیاری شده است؛ یکی از این تحولات مرکز تلفن ابری است که جایگزینی مناسب برای مرکز تلفن سانترال پاناسونیک و… است.

image-20210228142314-1.png

حال زمان آن فرا رسیده است که صاحبین کسب و کارها، استارتاپ ها و سازمان ها شیوه های ارتباطات با افراد داخلی و مشتریان خود را بروزرسانی کنند. در این مقاله قصد داریم اهمیت استفاده از خدمات ابری، مزایا و امکانات آن را شرح دهیم.

مرکز تلفن ابری چیست؟

انارتل با ارائه محصولی جدید، امروزه در کنار کسب و کارها قرار می گیرد و سکوی پرشی برای آن ها محسوب می شود. مفهوم مرکز تلفن ابری یا Hosted PBX در واقع همان مرکز تلفن ویپ درون سازمانی است؛ اما با این تفاوت که برای استفاده از آن نیازی به خرید تجهیزات سخت افزاری و استقرار آن در شرکت خود نخواهید داشت.

خدمات ابری به این صورت خواهد بود که سرور شما روی یک فضای ابری (سرورهای مستقر در دیتاسنتر) در شرکت سرویس‌ دهنده از قبل پیاده‌ سازی می شود و شما از طریق اینترنت به آن متصل می شوید. لازم به ذکر است که با استفاده از مرکز تلفن ابری انارتل می‌ توانید تماس‌ های ورودی را پاسخ ‌دهید، تماس خروجی برقرار کنید و از مکالمات خود گزارش تهیه کنید.

به طور کلی شما به جای پرداخت هزینه‌ های زیاد جهت تهیه سرور و تجهیزات، پشتیبانی و … فقط هزینه استفاده از خدمات آن را به صورت ماهانه، فصلی یا سالانه پرداخت می‌ کنید.

تلفن ابری در کجا مستقر می شود؟

در واقع مرکز تلفن ابری همان مرکز تلفن محلی است؛ با این تفاوت که شما دیگر نیاز به نصب و خرید سرور ندارید. بدین صورت که سرور بر روی یک سرویس دهنده ابری میزبانی می شود و شما هزینه ای جهت پرداخت سرور و برق را نخواهید داشت و فقط کافی است یک اینترنت معمولی پایدار داشته باشید تا تماس ها را مدیریت کنید.

یعنی شما با استفاده از این امکان احتیاجی به تلفن ثابت مخابرات نخواهید داشت و در کارت ویزیت خود می توانید شماره خطوط ابری خود را ذکر کنید و در هر جایی پاسخگوی تماس ها باشید. با این امکان شما دیگر ترسی از هزینه راه اندازی و جابجایی دفتر کار خود و ریزش مشتریان خود ندارید.

شماره تلفن ابری چیست؟

یک شماره تلفن ابری در اصل همان خط تلفن اینترنتی است. این خطوط ابری، در اصل مانند تلفن های ثابت مخابراتی هستند که این بار با خدماتی متفاوت در اختیار مشتریان قرار می گیرند. توجه داشته باشید شما از خدمات ابری زمانی می توانید استفاده نمایید که یک شماره ابری نیز داشته باشید.

از آنجایی که شماره های ابری به صورت اینترنتی ارائه می شوند، نیازی به تجهیزات یا هزینه های سیم کشی ندارد. برای بهره مندی از این خطوط کافی است سیستم خود را به شبکه IP متصل کنید و یک اینترنت ثابت داشته باشید.

از طریق شماره ابری شما می توانید تماس های دو طرفه با تعرفه ای بسیار مقرون به صرفه داشته باشید. تعرفه مکالمات در خطوط ابری معادل خط تلفن‌ شهری است. لازم به ذکر است در شماره های ابری، تماس‌ های ورودی شامل هیچ هزینه ای نمی‌شوند.

مرکز تلفن ابری انارتل چه امکاناتی در اختیار کسب و کارها می گذارد؟

از مهمترین امکاناتی که مرکز تلفن ابری انارتل ارائه می دهد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ارائه گزارشات تماس ها بصورت نموداری و همراه با جزئیات
  2. مقرون به صرفه بودن سرویس انارتل به نسبت سایر سرویس های موجود
  3. عدم نیاز به سخت افزار یا تجهیزات خاص
  4. توسعه پذیری بالا نرم افزاری

چه گروهی از کسب و کارها به مرکز تلفن ابری انارتل احتیاج دارند؟

در بین دفترهای کار مجازی به خصوص استارتاپ ها، کسب و کارهای کوچک، سایت های فروشگاهی، بازاریابان شبکه های اجتماعی، مشاوران و وکلا محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

هر آنچه که یک شرکت نیاز دارد را خدمات تلفن ابری انارتل نیز خواهد داشت. تیم ما در انارتل بنا بر سلیقه و نیاز شما، به صورت انحصاری برایتان سرویس طراحی خواهد کرد.

خط تلفن ابری در قالب خدمات تلفن ابری ارائه می شود و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تیم کاری خود را دورکار کنید یا به صورت غیرمتمرکز و از هر جایی بدون محدودیت زمانی و مکانی وظایف کاری خود را انجام دهید. همچنین از طریق مرکز تلفن انارتل خدمات اداری از قبیل پاسخگویی تلفنی، ارسال و دریافت پیام، کنفرانس صوتی و ... را با هزینه‌ای پایین تر و انعطاف بیشتر استفاده کنید.

مزیت انتخاب مرکز تلفن ابری انارتل نسبت به دیگر سرویس ها چیست؟

سرویس خدمات ابری انارتل، دارای مزایایی منحصر به فردی می باشد که در اینجا به اختصار شرح می دهیم:

سرویس مرکز تلفن ابری انارتل با کاهش هزینه های جاری و مخارج دفتری برای شما امکان مدیریت منابع مصرفی را رقم می زند و لازم به ذکر است که بازه حدود قیمتی انارتل به نسبت دیگر سرویس ها مقرون به صرفه تر بوده و انتخاب این سرویس از انارتل، انتخابی هوشمندانه و اقتصادی است. مرکز تلفن ابری همچنین به دلیل عدم احتیاج به نصب سرور در محل، به تجهیزات یا سخت افزار خاصی نیاز پیدا نخواهد کرد.

سرویس انارتل به تمامی صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا ارتباطات را با مشتریان خود بهبود ببخشند. همین امر منجر به فروش بیشتر و رونق آن ها خواهد شد. سرویس ابری انارتل احتیاجی به پهنای باند اختصاصی نداشته و همچنین شما را از استفاده از تلفن های رومیزی در دفترتان بی نیاز می کند.