همشهری آنلاین: گلدن گلوب ۷۸ در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (دهم اسفند ۹۹) برگزار و مراسم آن زنده از ان‌بی‌سی در ایالات متحده پخش می‌شود. تینا فی و امی پولر برای چهارمین بار میزبان مراسم گلدن گلوب هستند. در ادامه ۵ فیلم نامزد دریافت گوی زرین در بخش بهترین اثر درام را ببینید:

گلدن گلوب 2021

«پدر» (The Father) درهفتادوهشتمین دوره جوایز گلدن گلوب در ۴ بخش نامزد دریافت گوی زرین شده است.
پدر به نویسندگی و کارگردانی فلوریان زلر، بر اساس نمایشنامه سال ۲۰۱۲ به همین نام ساخته شده است. بازی‌ آنتونی هاپکینز در نقش یک پیرمرد آلزایمری و اولیویا کلمن در نقش دختر وی در بیشتر جشنواره‌ها ستایش شد و هر دو بخت اصلی اسکار ۲۰۲۱ برشمرده می‌شوند.

«منک» (Mank) درهفتادوهشتمین دوره جوایز گلدن گلوب در ۵ بخش نامزد دریافت گوی زرین شده است.

یازدهمین فیلم دیوید فینچر یک درام زندگی نامه‌ای با سبک و سیاق کلاسیک است. مهمترین اتفاق در منک حضور گری اولدمن است. او در هر نقش که فرو می‌رود  آن جامعه بر قامتش می‌نشیند.

«سرزمین آواره‌ها» (Nomadland) درهفتادوهشتمین دوره جوایز گلدن گلوب در ۴ بخش نامزد دریافت گوی زرین شده است. 

یکدستی بی نقص فرم و محتوا در  «سرزمین آواره‌ها»  در ذات مدیون اقتباس ناب فیلمنامه از رمان جسیکا برودر، کارگردانی ششدانگ کلویی ژائو، فیلمبرداری چشم‌نواز  جاشوآ جیمز ریچاردز، موسیقی ناب  لودویکو اناودی و و سرآخر بازی خیره‌کننده فرانسیس مک‌دورمند است.خط سیر روایی و بصری مدیون بداهه‌ها در نهایت چشم نوازی و دلاویزی و کیفیت است. 

«زن جوان امیدبخش» (Promising Young Woman) درهفتادوهشتمین دوره جوایز گلدن گلوب در ۴ بخش نامزد دریافت گوی زرین شده است. 

«زن جوان امیدبخش» برای سینمای بحران‌زده کنونی یک درام بسیار گیرا و متفاوت است. اگر چه عمده فیلم‌های اینچنینی قواعد ژانر درام را به خوبی ارائه نمی‌دهند اما امرالد فنل در اولین تجربه کارگردانی‌اش با مهارت بی‌نظیر کری مولیگان در ایفای نقش کاساندرا، عالی کار کرده است. 

 دادگاه شیکاگو هفت The Trial of the Chicago) ۷‎)  در هفتادوهشتمین دوره جوایز گلدن گلوب در ۵ بخش نامزد دریافت گوی زرین شده است.

فیلم دادگاه شیکاگو هفت  به نویسندگی و کارگردانی آرون سورکین محصول سال ۲۰۲۰ آمریکا است. این فیلم روایتی واقعی از دادگاه هفت نفر از لیدر های جنبش مخالفت جنگ ایالات متحده علیه ویتنام می باشد که به اتهام عبور از مرز های ایالتی به قصد شورش تحت محاکمه قرار گرفتند. 

کد خبر 587590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha