معاون اول رئیس جمهوری خطاب به کسانی که می‌گویند اقدامی از سوی مدیران کنونی کشور صورت نگرفته است، گفت: در این شرایط سخت اگر مسیر پیشرفت کشور نسبت به دولت‌های قبل بیشتر نبوده، کمتر هم نیست.

جهانگیری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری که به گرگان سفر کرده است در پاسخ به سوال یکی از نخبگان گلستان مبنی بر این که با عزل مناف هاشمی، استاندار سابق، به توسعه استان آسیب وارد شد، گفت: رفاقت من با ایشان زیاد بود اما جایی که پای مصلحت مردم در میان است هیچ وقت رفاقت برای من تاثیر ندارد.

وی افزود: آقای هاشمی در مدیریت فوق‌العاده است ولی مدیری که مسئولیتی را برعهده می گیرد باید خود را وقف مردم کند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ممکن است مدیری به سفری برود و اتفاقی بیفتد اما زمانی که حادثه‌ای رخ دهد و او به سفر برود شایستگی حضور در مسئولیت را ندارد.

سفر غیرمنتظره سیدمناف هاشمی، استاندار وقت گلستان، به خارج از کشور و مخفی کردن آن از مسئولان محلی و افکار عمومی در شرایطی که سیل سال ۹۸ منطقه را فرا گرفته بود، زمینه‌ساز بروز اعتراضات فراوانی شد. بالا گرفتن موج نارضایتی‌ها سبب شد معاون اول رئیس جمهوری در سفر به گرگان هاشمی را بر کنار کند.

اسحاق جهانگیری با اشاره به این که برجام یک سند معتبر است افزود: آمریکا از برجام خارج شد و تحریم علیه ایران را بیشتر کرد اما ما در یک سال اخیر کاری نکرده و بر مبنای برجام تعهدات خود را کنار گذاشتیم.

جهانگیری گفت: با تدبیر، درایت، هوشمندی و نیز براساس سه اصل عزت، حکمت و مصالحت مورد تاکید مقام معظم رهبری، از مشکلات پیش ‌رو عبور خواهیم کرد.

وی با تحسین استقامت چند سال اخیر ملت ایران در برابر دشمنان گفت: تاب‌آوری ملت ایران در تاریخ بی‌سابقه بود و با تحمل و صبوری آمریکایی‌ها را به نقطه‌ای رساندند که جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور، به عنوان یک فرد ضد ایران اعتراف کرد برنامه آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

وی با اشاره به مقاومت ایران در برابر دشمنان گفت: در داخل و خارج از کشور تلاش می‌شود مشکلات کشور را برای ملت ایران بزرگ جلوه دهند ولی آن‌ها نسبت به توانمندی ملت و دولت ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند.

وی خطاب به کسانی که می‌گویند اقدامی از سوی مدیران کنونی کشور صورت نگرفته است، افزود: در این شرایط سخت اگر مسیر پیشرفت کشور نسبت به دولت‌های قبل بیشتر نبوده، کمتر هم نیست.

کد خبر 587563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha