مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: درباره تست تشخیص کرونای انگلیسی تعرفه جدید به سازمان تامین اجتماعی اعلام نشده و چنانچه تعرفه جدید تصویب شود، ما آن را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

تست کرونا - پی‌سی‌آر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برای تشخیص کرونای انگلیسی باید به غیر از تست PCR آزمایش اختصاصی هم انجام شود، آیا هزینه تست اختصاصی تشخیص کرونای انگلیسی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرد؟ گفت: در خصوص تست PCR برای تشخیص کرونا مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان مصوب و به ما ابلاغ شده است و انجام این تست در شرایطی تحت پوشش قرار می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به نوشتن تست در مراکز جامع و بستری اشاره کرد.

وی افزود: در خصوص تست تشخیص کرونای انگلیسی تعرفه جدیدی به سازمان تامین اجتماعی اعلام نشده و چناچه در این باره تعرفه جدیدی تصویب شود، ما آن را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه که با توجه به اضافه شدن برخی داروهای کرونا نظیر رمدسیویر و فاویپیراویر به داروهای تحت پوشش، آیا آماری از هزینه‌های تحمیل‌شده به سازمان تامین اجتماعی در این خصوص دارید، توضیح داد: متاسفانه آماری در این باره نداریم و دلیلش هم این است که این داروها در نسخه‌های بیمارستانی تحت پوشش قرار گرفته‌اند و از آنجا که کمیاب بودند، ما نمی‌توانستیم تجویز سرپایی آن‌ها را پوشش دهیم. چراکه قابل کنترل نبود و به همین دلیل پوشش بیمه‌ای این داروها را مختص بیمارانی که بستری بودند، قرار دادیم.

وی ادامه داد: در صورتی که برای بیماران بستری رمدسیویر و فاویپیراویر تجویز شود، در پرونده آن‌ها ذکر می‌شود و ما اطلاعات پرونده بیماران را به جزء نداریم، البته اخیرا اقداماتی برای الکترونیکی کردن اطلاعات پرونده بیماران انجام شده و چنانچه اطاعات پرونده بیماران الکترونیکی شود، می‌توانیم این آمار را به صورت دقیق بیان کنیم، اما در حال حاضر برای اینکه بفهمیم چه مقدار از این داروها در بخش بستری مورد استفاده قرار گرفته باید زمان زیادی را صرف کنیم.

غفاری درباره بدهی ۷ میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی جزء به روزترین سازمان‌ها است و در حال حاضر دانشگاه‌ها مطالبات خود را تا مهرماه، بخش خصوصی و داروخانه‌ها هم به ترتیب مطالبات خود را تا آبان و آذر را دریافت کرده اند و من نمی‌دانم این ۷ هزار میلیارد بدهی مربوط به کجاست.

این مسئول گفت: در گذشته پرداخت‌ها حدود ۱۲ تا ۱۶ ماه تاخیر داشت که الان به کمتر از ۳ ماه رسیده است و به علاوه مستندات اصناف با تاخیر برای ما فرستاده می‌شود و برای مثال هم اکنون که در ماه اسفند قرار داریم بیمارستان‌ها مستندات دی ماه را برای تامین اجتماعی می‌فرستند و اینگونه نیست که سند بلافاصله برای سازمان ارسال شود.

وی با بیان اینکه چنانچه پزشکی نسخه الکترونیک بنویسد تا آخر همان شب مبلغ مورد نظر به صورت آنلاین برای او واریز می‌شود، افزود: پرداخت‌های ما به‌روز است و طی مدت ۱۰ سال اخیر چنین پرداخت‌هایی سابقه نداشته است.

کد خبر 587453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha