ماه‌ها فاصله‌گیری اجتماعی برای جلوگیری از کرونا بسیاری از افراد را از اصلاح مو بازداشته است، اما یک گوسفند مرینوس رها شده در طبیعت استرالیا واقعا نیاز به اصلاح داشت.

sheep

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس پشم‌های گوسفندهای اهلی مرینوس معمولا هر سال کوتاه می‌شود. اما این گوسفند نر که او «باراک» مدت‌ها بود که در جنگل‌های ایالت ویکتوریای استرالیا به طور وحشی زندگی می‌کرد. پشم‌های او سال‌ها کوتاه نشده بود و هنگامی که او را گرفتند و به یک پناهگاه منتقل کردند، پشم‌هایش به صورت توده متراکم و بزرگی در آمده بود.

پشم‌های متراکم و ضخیم باراک را نهایتا کوتاه کردند و وزن این پشم‌ها به حدود وزن یک کودک ۱۰ ساله رسید. پس از کوتاه کردن این پشم‌های متراکم که گل‌ولای آن را سیاه کرده بود، و ترکه‌های درختان در آن گیر کرده بود و حشرات در آن رژه می‌رفتند، چهره آشنایی گوسفند استرالیایی ظاهر شد.

باراک زمانی صاحبی داشت که او را عقیم کرده و پوست‌ها پشم‌دار اطراف کفل‌هایش را برداشته بود (تا مانع از عفونت انگلی با مگس‌های «میاز» شود). گوش‌های او هم نشانه‌هایی از پلاکی که زمانی به آن وصل بوده است، داشت که مدت‌ها پیش جدا شده بود.

کد خبر 587366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha