اَبَرنفتکشی که دو سال پیش نماد اوج تنش میان ایران و آمریکا در آب‌های بین‌المللی بود، پس از حدود ۱۷ ماه با تغییر نام از «آدریان دریا ۱» به «آرمان ۱۱۴»‌ در سکوت کامل از آب‌های مدیترانه خارج شد.

ابرنفتكش آدريان دريا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، ابرنفتکش موسوم به گریس۱ در حالی که حدود دو میلیون بشکه نفت خام ایران را حمل می‌کرد، در ژوئیه ۲۰۱۹ در آب‌های فراسرزمینی بریتانیا نزدیک جبل‌الطارق توقیف شد و ۴۳ روز در سواحل این کشور اروپایی ماند اما دیوان عالی جبل‌الطارق با وارد ندانستن درخواست ایالات متحده برای در اختیار گرفتن دو میلیون بشکه نفت موجود در آن، نفتکش غول‌پیکر آدریان دریا۱ را روز ۱۵ اوت آزاد کرد و کشتی سه روز بعد راهی دریا شد.

پس از ثبت دو مقصد در یونان و ترکیه، اوایل سپتامبر در حالی از آب‌های ساحلی سوریه جدا شد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌داد نفت خام آن به چند نفتکش کوچک‌تر با پرچم ایران منتقل شده است. پس از حدود ۱۷ ماه، این ابرنفتکش با نام تازه آرمان ۱۱۴ روز ۹ فوریه در آب‌های دریای مدیترانه مصر ردیابی شد و پس از گذر از کانال سوئز به آب‌های دریای سرخ رسید. آخرین حرکت آرمان ۱۱۴ هم گذر از شرم‌الشیخ در روز ۱۱ فوریه و پایان دادن به ماه‌ها حضور در دریای مدیترانه بود.

کد خبر 587360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 34
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • فرشاد روحانی رانکوهی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    66 37
    هیچکس حق مزاحمت برای کشتی های نفتی ایران در هر کجای جهان را ندارد.... هر تصرفی از قبل باید با جریمه و بهره به ایران فوری پر اخت کنند .