جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

ژاپن به دلیل پیامدهای مخرب ناشی از همه‌گیری کرونا و تأثیر آن بر افزایش آمار خودکشی در این کشور، یک «وزارتخانه (مبارزه با) تنهایی» به کابینه دولت اضافه کرد.

تنهایی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ پیش از این تحقیقات نشان داده بود این کشور دارای سطح بالایی از انزوای اجتماعی است که احتمالا معلول فرهنگ این کشور در صرف کردن ساعات طولانی سر کار است.

این مشکل به واسطه همه‌گیری کرونا به ویژه در میان افرادی که تنها زندگی می‌کنند، افزایش یافته است.

ژاپن تایمز در همین رابطه گزارش داد که یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر این کشور، در پاسخ به درخواست‌ها برای اقدام دولت به منظور مقابله با انزوای اجتماعی و جلوگیری از افزایش نرخ خودکشی، تتسوشی ساکاموتو را به سرپرستی وزارتخانه تخصصی برای این موضوع گمارده است.

آمارها حاکی از افزایش خودکشی‌ها در ژاپن طی سال ۲۰۲۰ میلادی است. به گزارش اداره پلیس ملی ژاپن در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۱۹ نفر در ژاپن با خودکشی جان خود را از دست دادند. این رقم ۷۵۰ مورد در مقایسه با ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد. این اولین بار طی ۱۱ سال گذشته است که میزان خودکشی افزایش یافته است.

این افزایش تا حد زیادی به افزایش خودکشی در زنان و جوانان مرتبط است. با این حال سوگا تاکید کرد  انزوا، انواع مختلفی دارد که باید همگی مورد توجه قرار گیرد. همچنین اشاره شده است افراد مسنی که در خانه سالمندان زندگی‌ می‌کنند به واسطه کرونا دچار انزوای بیشتری شده‌اند.

دولت ژاپن همچنین کارگروه ویژه‌ای را تشکیل داده که قرار است کار وزارتخانه‌های مختلف را برای مبارزه با تنهایی هماهنگ کند.

ژاپن تقریبا همیشه در مطالعات انزوای اجتماعی رتبه ضعیفی داشته است. در سال ۲۰۱۵، یک مطالعه جهانی که توسط دفتر کابینه این کشور انجام شد، نشان داد ۱۶.۱ درصد از افراد بالای ۶۰ سال ژاپنی هیچ کسی را ندارند که برای کمک به او مراجعه کنند و این بالاترین رقم در جهان است. پس از ژاپن، آمریکا (۱۳ درصد) و سوئد (۱۰.۸ درصد) در جایگاه دوم و سوم جهان هستند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به نظر می‌رسد این روزها دیگر کشورها نیز به خاطر بحران کرونا با این مشکل دست به گریبان هستند و محدود شدن کارها به دورکاری و قرنطینه‌ها به شدت فشار تنهایی را افزایش داده است.

کد خبر 587320

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    8 0
    حیف از ژاپن و فرهنگ غنی و تاریخ قدیمش...