وزیر گردشگری ونزوئلا و ایران و هیات همراه روز ششم اسفند از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد کرمان شدند و از آثار تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

بازديد از آثار تاريخي كرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان و علی ارنستو پادرون با حضور در گلزار شهدای این شهر با نثار گل و فاتحه بر مزار شهدا به‌ویژه سپهبد شهید سلیمانی با اهداف این شهدا تجدید میثاق کردند.

بازدید از کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان، بازار و افتتاح موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان نخستین برنامه‌های میهمانان عالی رتبه  گردشگری دیار کویری کرمان بود.

موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان در محل حمام تاریخی ابراهیم خان ظهیرالدوله  احداث شده که در نوع خود در کشور کم نظیر و ارزشمند است.

عملیات مرمت این بنای تاریخی که در حال تخریب بود سال ۹۵ و با حمایت استاندار وقت کرمان و همکاری میراث فرهنگی و اداره اوقاف استان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فضایی به وسعت ۷۰۰ مترمربع آغاز شد که پس از چهار سال به بهره برداری رسید.

وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان کرمان از باغ تاریخی هنرمند که در شهر ماهان واقع شده بازدید کردند و این خانه تاریخی پس از اتمام مرمت در قالب بوتیک هتل به بهره برداری می‌رسد.

مقامات عالی رتبه گردشگری ایران و ونزوئلا و همراهان در بخش دیگری از سفر خود به استان کرمان به بخش کویری شهداد وارد شدند و  از کلوت‌ها و رصد ستارگان در کمپ ستاره کویر لوت بازدید کردند.

کد خبر 587237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha