سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شناسایی ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا (ویروس انگلیسی) در کشور خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس انگلیسی در کشور شناسایی شده‌اند که ۵ مورد از آنها در تهران، ۷ مورد در هرمزگان و یک مورد در آذربایجان غربی است.

رئیسی با بیان این که تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی از زمان شیوع تاکنون در سراسر کشور به ۱۱۲ نفر رسیده است، افزود: تا امروز ۸ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که علائم ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا مانند ویروس قبلی (ویروس چینی) است، اما میزان سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی ویروس انگلیسی بیشتر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: شواهد حاکی از این است که ویروس انگلیسی در سطح کشور در حال چرخش است و کوچک‌ترین غفلت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند دامنگیر شهرها و استان‌ها یا کل کشور شود و میزان بیماری بالاتر برود. بنابراین حتما نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

ویروس جهش‌یافته کرونا معروف به ویروس انگلیسی اوایل بهمن امسال در انگلیس مشاهده شد و سعید نمکی، وزیر بهداشت روز ۱۶ بهمن از شناسایی اولین مورد ابتلا به این ویروس در ایران خبر داد.

کد خبر 587075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha