چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان طی ۲۶ روز گذشته به عدد ۱۴ هزار و ۴۴۷ قطعه رسیده است.

میانکاله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روزهای غم‌انگیز در میانکاله در حالی سپری می‌شود که کماکان ماموران محیط زیست درحال پایش، جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌های پرندگان هستند.

هوای این روزهای میانکاله خاکستری است و صدایی از این طبیعت شنیده نمی‌شود و کماکان تلاش محیط بانان برای جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌های پرندگان هستند.

براساس اطلاعیه شماره ۲۴ درباره تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه ۹۹ نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط‌بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران انجام شد که ۷۴۸ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و کاکایی تلف شده، از سطح خلیج و ساحل جمع‌آوری و دفن بهداشتی شدند.

عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه‌ها توسط چندین گروه توسط قایق، تراکتور، تراکسور، موتور سیکلت و به ‌صورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی تالاب و خلیج انجام شد.

همچنین در عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان تلف شده امروز ششم اسفند ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز حضور دارند.

کد خبر 587040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha