دستگیری یک عامل انفجاری در تهران و همچنین آزادی گردشگر ایرانی که در تظاهرات میانمار گرفتار شده بود از اخبار جالب توجه امروز، ششم اسفند، بود. پیشی گرفتن فروش آیفون از رقیب سنتی خودش سامسونگ و ممنوعیت ارائه پیک نوروزی در تعطیلات نوروز و همچنین خنثی سازی یک عملیات تروریستی در غرب کشور از دیگر اخبار امروز بود

طرح ميز خبر

۱۸:۲۲- امنیتی: روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد که با همکاری اداره اطلاعات آذربایجان غربی و قرارگاه حمزه سید الشهدا خنثی شدن اقدام تروریستی یک تیم دو نفره که بدنبال ترور بودند تحت رصد قرار گرفت که به دنبال آن افراد این تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهی تروریستی مستقر در اقلیم کردستان در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند. این تروریست ها که قصد انجام عملیات تروریستی در پیرانشهر را داشتند بعد از ظهر امروز به هلاکت رسیدند که از آنها دو قبضه اسلحه کلاشینکف و نارنجک جنگی و مهمات بدست آمده است.

۱۷:۱۷- قضائی: معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی قوه قضاییه در واکنش به شایعه‌هایی که در فضای مجازی در خصوص نشت اطلاعات کاربران سامانه ابلاغ قضایی منتشر شده است، اعلام کرد که هیچ گونه هک و نشت اطلاعاتی در خصوص سامانه‌های قوه قضاییه صورت نگرفته است.

۱۶:۳۹ - سیاست خارجی: روسیه کشورهای ناتو را به نقض معاهده NPT متهم کرد. وزیر امور خارجه روسیه، استقرار موشک‌های اتمی آمریکا در کشورهای اروپایی را ناقض معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی دانست.

۱۶:۱۸ - آموزش: معاون وزیر آموزش و پرورش: ارایه تکالیف سنتی یا پیک نوروزی در تعطیلات نوروز ممنوع است و فقط برنامه «عید، هنر و داستان» برای دانش‌آموزان ابتدایی اجرا می‌شود. برنامه عید و داستان جایگزین شد که دانش‌آموزان در سه محور داستان‌گویی، داستان‌خوانی و داستان‌نویسی بتوانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

۱۵:۳۸ - دانش: آیفون پرفروش ترین گوشی موبایل در جهان‌. شرکت اپل می‌گوید توانسته در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ بوسیله فروش آیفون۱۲ از رقیب خود سامسونگ پیشی بگیرد. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ است که فروش سالیانه آیفون از سامسونگ بیشتر شده است.

۱۴:۴۱ - گردشگری: مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: طرحی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ آماده شده و در نهایت در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است. سه نوع سفر داریم که دو نوع آن مدیریت شده در قالب تورهای گردشگری و اقامت در محل‌های مجاز گردشگری است که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در ارتباط با این سفرها دارد. چیزی که موجب نگرانی ماست سفرهای انبوه بدون برنامه است؛ اینکه هر کس با ماشین شخصی راهی سفر شود و در هر جا اقامت داشته باشد غیر قابل کنترل است.

۱۴:۲۲ -‌سیاست خارجی: پارلمان ونزوئلا به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور رای داد. پارلمان ونزوئلا که اکثریت نمایندگان آنرا حامیان حزب حاکم به رهبری نیکلاس مادرو تشکیل می‌دهند روز سه‌شنبه به طرحی برای اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور رای داد. تصویب این طرح در واقع واکنشی قانون‌گذاران به تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد ۱۹ مقام مسئول در ونزوئلا است.

۱۴ - بهداشت: دکتر سعیدنمکی، وزیر بهداشت: هر کس در خوزستان فوت کرد، برایش تشییع سنگین گرفتند! یکی از مرزهای ورودی کشور دیروز همچنان باز بود! کرونای انگلیسی ظرف ۷۲ ساعت فرد را بستری می‌کند. مرحله دوم واکسیناسیون را از امروز شروع کردیم و در گروه‌های آسیب‌پذیر این کار استمرار پیدا می‌کند.

۱۱:۳۲- سیاست خارجی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک اعلام کرد: سوده صدرایی، گردشگر ایرانی که در میانمار گرفتار شده بود، به سلامت از این کشور خارج شد. وی هم‌اکنون از طریق مالزی عازم ایران است و فردا به کشور می‌آید. 
کشور میانمار در هفته‌های اخیر شاهد کودتای نظامیان بوده است.

۱۱:۰۲- اجتماع: شرکت توئیتر طی بیانیه‌ای از حذف ۳۷۳ حساب کاربری مرتبط با روسیه، ایران و ارمنستان خبر داده و مدعی شده است این حساب‌ها اقدام به نقض مقررات مربوط به نشر اطلاعات غلط یا دستکاری در اطلاعات کرده‌اند.

۱۰:۳۲ - انتظامی: سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، صبح امروز از دستگیری فردی خبر داد که بر اساس هدایت معاندان قصد خرابکاری داشت. این فرد با تیزهوشی ماموران انتظامی در عوارضی تهران بزرگ بازداشت شد. به گفته سردار رحیمی این فرد حامل سلاح، جلیقه انفجاری، مواد محترقه، ریموت و سایر امکانات بود.

۱۰:۴۲ - اجتماع: سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به قرار گرفتن شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهرهای این استان ممنوع شده است. ورود خودروهای شخصی به استان‌های شمالی با وضعیت زرد و شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس و جزایر قشم و کیش هم با محدودیت و ممنوعیت همراه است. محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در شهرهای گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی ادامه دارد.

کد خبر 587035

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha