مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: پلاک‌هایی که دزدیده می شوند وارد لیست سیاه می‌شوند و به هیچ وجه واگذار نخواهند شد.

خودروی مسروقه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در برنامه «صبح و گفتگو» در مورد نحوه واگذاری پلاک ایران ۱۱ گفت: در تهران ما کدپلاک‌های ۱۱، ۲۲، ۳۳، ۴۴، ۵۵ تا ۹۹ را واگذار کرده بودیم و وقتی که پلاک‌ها تمام شدند کدهای ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ را واگذار کردیم.

وی با بیان این که مجموع ظرفیت فعلی پلاک ها ۶۲ میلیون است گفت: ما ۵۵ میلیون این پلاک ها را در کل کشور واگذار کرده بودیم که از این ۵۵ میلیون پلاک، ۳۲ میلیون آن فک شده و ۲۳ میلیون فقط روی خودروها نصب شده بود لذا اگر واگذاری پلاکها با این فرآیند ادامه می یافت شاید در خیلی از استان‌ها تا یک سال آینده پلاک‌ها تمام می شد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور اظهارکرد: بهترین کار این بود که پلاک هایی را که بیش از یک سال است واگذار شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد به چرخه واگذاری برگردانیم و این چرخه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که تمامی گزینه ها در این قضیه مورد بررسی و بحث قرار گرفته گفت: هر کدام از گزینه ها محاسن و معایبی داشته و بهترین گزینه هم این بود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پلاک ها شخص‌محور است نه خودرو محور گفت: جریمه‌های رانندگی و عوارض شهرداری و ترافیکی خودرو به کد ملی شخص تخصیص داده می شود لذا تمام سوابق پلاک تا لحظه آخری که در اختیار شخص قبلی بوده به نام اوست و از لحظه واگذاری به بعد به اسم شخص جدید لحاظ می شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور یادآور شد: پلاک هایی که دزدیده می شوند وارد لیست سیاه می شوند و به هیچ وجه واگذار نخواهند شد.

کد خبر 587012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha