جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی گفت: بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی مقابله با کرونا ورود خودروهای غیر بومی به برخی شهرهای استان‌های غربی و خوزستان ممنوع شده است.

محدودیت تردد - پلیس راهور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رسول ابراهیمی جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی با بیان اینکه منع تردد و محدودیت‌های شبانه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: از آنجا که برخی شهرهای استان های غربی از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده‌اند، ورود خودروهای غیربومی به آنها و خروج خودرو از آنها به استان‌های دیگر ممنوع شده است.

وی ادامه داد: افرادی که به دلیل ماهیت کاری یا کارهای درمانی و قضایی نیاز به ورود به این شهرها دارند، باید از فرمانداری‌ها مجوز بگیرند.

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد: از آنجا که وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان قرمز شده است، خروج خودروهای بومی از شهرهای این استان به سایر استانها و ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای این استان ها ممنوع شده و رانندگان در صورت بی توجهی به این مصوبه یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی تاکید کرد: ماموران راهور در ورودی شهرهای استان های خوزستان و غربی کشور حضور دارند و ضمن برگرداندن خودروها، رانندگانی را که نسبت به اجرای این مصوبه بی توجه بوده‌اند، جریمه می‌کنند.

وی افزود: پیش از این محدودیت طرح شبانه در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد اعلام شده بود و این تردد در شهرهای زرد و آبی با توجه به مصوبات استانی اعمال می‌شد اما اکنون براساس مصوبه وزارت کشور، تردد شبانه در همه شهرها بر اساس همان ساعت اعلام‌شده مجددا اعمال خواهد شد و رانندگان خاطی به مبلغ 200 هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی با اعلام آخرین وضعیت منع تردد و محدودیت های ترافیکی برابر مصوبه امروز کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: از روز شنبه ۱۸ بهمن تردد خودروهای غیربومی به استان های مازندران، گیلان و گلستان ممنوع شده و همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی افزود: بر اساس این مصوبه که با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به انجام رسیده، تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای استان قم، مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافرپذیر بودن ممنوع است.

جانشین معاون عملیات ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به این مصوبه علاوه بر جلوگیری از خودروهای غیربومی به شهرهای اعلام‌شده، رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه برای پلاک خودرو آنها منظور خواهد شد.

کد خبر 586935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha