سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

بیماری بوتولیسم که برای دومین سال پیاپی باعث مرگ تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در میانکاله و خلیج گرگان شده به سواحل این شهرستان و جزیره آشوراده رسید.

بوتولیسم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن در شمال غربی گلستان گفت: روز گذشته چهارم اسفند لاشه ۱۱۱ پرنده مهاجر در سواحل بندرترکمن جمع‌آوری شد که ۱۰۶ قطعه آن مربوط به چنگر بود.

علی بیانی گفت: لاشه بقیه پرندگان جمع شده در ساحل بندرترکمن مربوط به مرغابی (۲ قطعه)، کشیم، پلیکان و فلامینگو (هر کدام یک قطعه) بود. از ۱۲ بهمن امسال تا ۳ اسفند در مجموع لاشه ۸ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی که به دلیل بوتولیسم در محدوده سواحل نوکنده و بندرگز گلستان و گلوگاه در شرق مازندران تلف شده بودند پس از جمع‌آوری به صورت بهداشتی در شهرستان بندرگز دفن شد.

اوایل بهمن امسال هم مرگ و میر پرندگان مهاجر در میانکاله و خلیج گرگان آغاز شد و طبق اعلام دامپزشکی، بوتولیسم تاکنون باعث مرگ بیش از ۱۰ هزار پرنده مهاجر در این مناطق شده است.

بوتولیسم نوعی بیماری برای پرندگان و آبزیان است که بر اثر دو باکتری «کلوستریدیوم» و «بوتولینیوم» ایجاد و به آن مسمومیت طبیعی هم گفته می‌شود.

کد خبر 586879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha