مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

خط تاکسی هوایی (ایرتاکسی) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به زودی در فرودگاه اراک راه‌اندازی می‌شود و هواپیما تاکسی این طرح تا ۶۰۰ کیلومتر پرواز دارد.

تاکسی‌هوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر فرودگاه اراک سه‌شنبه ۵ اسفند گفت: ظرفیت مسافر ایرتاکسی اراک برای هر سفر شهری  هفت نفره پیش بینی شده و شهرهای استان مرکزی، تهران، اصفهان همدان و حتی استان‌های شمالی را تا ۳۰۰ مایل پوشش می‌دهد. در نشست اخیر ستاد توسعه هوانوردی عمومی، شرکت «آرام» متقاضی راه‌اندازی خط تاکسی هوایی در اراک شد و برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه اراک اقدام کرده است.

رحیم حسین‌نسب افزود: در شرایط اقتصادی کنونی ورود به بازارهای جدید نیاز همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی راه‌اندازی تاکسی هوایی عاملی در سرعت بخشی به امور است.

وی درخصوص مزایای استفاده از تاکسی‌هوایی خاطرنشان‌کرد: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامه پروازی است که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل اندک و بهره‌وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف‌پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

کد خبر 586847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha