سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان از تغییر کاربری زمین‌های منطقه حفاظت شده حیات وحش موته توسط دهیاری روستای حسن رباط خبر داد.

منطقه حفاظت شده موته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مصطفی جمشیدیان با اشاره به واگذاری و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در حیات وحش موته اظهار کرد: در این منطقه حفاظت شده روستاهای لوشاب، حسن رباط، موته، شهر لای بید قرار دارند که برای هرگونه اقدام در این مناطق باید مجوز از محیط زیست دریافت شود.

وی با بیان اینکه اخیرا دهیاری روستای حسن رباط نسبت به واگذاری زمین‌های این منطقه حفاظت شده به برخی از افراد اقدام کرده است، گفت: این در حالی است که این اقدام مطابق با مجوزی که به گفته مسئولان این منطقه مربوط به واگذاری ۴۱۶ هکتار در سال ۵۹ از سازمان امور اراضی بوده، انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه در این ارتباط نامه‌ای به دادستان اصفهان ارسال شده، اضافه کرد: شکایت خود را اعلام کرده‌ایم و از دادستان انتظار داریم هر چه زودتر به این امر ورود کند تا خسارات جبران ناپذیری را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه سازمان امور اراضی نیز در زمینه واگذاری این اراضی هیچ مدرکی ندارد، ادامه داد: تنها مدرک موجود در این زمینه برگه واگذاری سال ۵۹ است که هیچ کروکی و حدودی را ندارد و معلوم نیست برای این واگذاری‌ها چه تعداد حلقه چاه در نظر گرفته شده است و در مجموع این واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها مورد تأیید محیط زیست نیست.

سرهنگ جمشیدیان ادامه داد: مسئولان دهیاری روستای حسن رباط بر اساس تفاهم نامه‌ای که با نماینده مجلس انجام داده‌اند اقدامات واگذاری ۲۵۰ هکتار زمین را آغاز کرده‌اند و این امر از نظر ما خلاف قانون است.

کد خبر 586840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha