۲۶ طرح آبرسانی روستایی در استان آذربایجان غربی امروز سه شنبه پنجم اسفند با دستور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان، وزیر نیرو وارد مدار بهره برداری شد.

آبرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: برای اجرای آنها، ۲۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده‌است.

علیرضا رضوی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی اجرایی شده، ۸۱۷۵ خانوار با ۳۰ هزار و ۲۱۴ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای ۵۸.۴ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت ۱۸۰ مترمکعب، از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستاهاست.

وی از قرار داشتن ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش مستقیم خدمات شرکت آب و فاضلاب خبر داد و اظهار کرد: از ۲۸۳۸ روستای استان، ۱۹۶۷ روستا با ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ خانوار و ۹۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت از خدمات مستقیم شرکت برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، عمده منابع تامین آب شرب روستاهای استان را آب های زمینی عنوان کرد و گفت: آب شرب مورد نیاز روستاها از ۱۶۹۰ منشا تامین آب شامل ۸۴۷ حلقه چاه، ۸۰۳ دهنه چشمه، ۳۸ رشته قنات و ۲ مورد نیز از محل آب‌های سطحی تامین و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

کد خبر 586809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha