محمد نادری، مدافع سابق سرخ‌ها که پس از کش‌وقوس‌های فراوان و در یک انتقال جنجالی به آبی‌های پایتخت پیوست، در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر هرگز نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

محمد نادری

به گزارش همشهری‌آنلاین، بزرگ‌ترین انتقال فوتبال باشگاهی ایران پیش از آغاز لیگ بیستم مربوط به پیوستن محمد نادری از پرسپولیس به استقلال می‌شد. او با انتقال قرضی از کورتریک بلژیک در خدمت پرسپولیس بود، اما سرخپوشان در ماجرای دریافت رضایتنامه قطعی او با کورتریک به توافق نرسیدند تا استقلال وارد گود شود و نادری را جذب کند.

اعضای هیأت‌مدیره باشگاه به‌شدت مشتاق بودند با جذب نادری بین هواداران خودی نشان بدهند. آنها چند نفری کنار نادری ایستادند و عکس یادگاری گرفتند؛ غافل از اینکه ۲۰۰ هزار یورو هزینه رضایتنامه این بازیکن است که خودش بیش از ۵ میلیارد تومان می‌شود. این پول در کنار دستمزد خود نادری، او را تبدیل به یکی از گران‌ترین بازیکنان استقلال و کل لیگ بیستم کرد، اما کارایی نادری در نیم‌فصل اول هرگز تناسبی با این همه هیاهو نداشت. او نه گل زد، نه پاس گل داد و نه قاب مؤثری از عملکردش در ذهن هواداران به جا ماند. از همه بدتر اینکه بعد از خروج غیرمنتظره هروویه میلیچ از ترکیب هم نادری نتوانست بدون رقیب به ارنج اصلی برسد و گاهی محمد دانشگر به جای او در پست دفاع چپ به میدان رفت! به‌ویژه عملکرد نادری در داربی تهران به‌شدت با انتقاد هواداران همراه شد و بسیاری محمود فکری را به‌خاطر استفاده از این بازیکن مورد انتقاد قرار دادند.

اگر در پرسپولیس می‌ماند

گفته می‌شود مهم‌ترین دلیل ناراحتی محمد نادری از شرایطش در پرسپولیس، جذب سعید آقایی بوده است. در حقیقت او انتظار نداشت پرسپولیس در پست دفاع چپ برایش رقیب بتراشد. با این حال امروز به‌نظر می‌رسد اگر نادری در پرسپولیس مانده بود، می‌توانست به این تیم کمک کند. هفته‌هاست که کیفیت عملکرد سعید آقایی با رضایت هواداران همراه نمی‌شود و چه بسا اگر او در این تیم مانده بود، می‌توانست جایش را در سمت چپ خط دفاعی پس بگیرد. حتی در غیراین صورت هم توانایی نادری در بازی به‌عنوان مدافع میانی به‌کار می‌آمد. پرسپولیس هفته‌ها به‌دلیل مصدومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان با بحران در پست دفاع میانی مواجه بود؛ به‌طوری که مهدی شیری و کمال کامیابی‌نیا در این پست به بازی گرفته شدند. اگر نادری می‌ماند یا در این پست یا در دفاع چپ مورد استفاده قرار می‌گرفت احتمالا شرایط بهتری پیدا می‌کرد.

دومین تجربه بد؟

اگرچه نادری نیم‌فصل اول را به بطالت گذراند، اما هنوز قضاوت در مورد او زود است و باید منتظر نمایش‌های این بازیکن در دور برگشت باشیم. با این حال اگر قرار باشد شرایط به همین ترتیب دنبال شود، نادری دومین تجربه بد باشگاهی‌اش در این سال‌ها را از سر گذرانده است. پیش از استقلال، حضور این بازیکن در کورتریک هم برایش موفقیت‌آمیز نبود. او به دلایل فنی یا غیرفنی هرگز در این تیم مورد استفاده قرار نگرفت و باشگاه بلژیکی با کمترین سختگیری حاضر شد این بازیکن را به پرسپولیس قرض بدهد. به هر حال برای نادری خوب نیست که یک شکست دیگر در کارنامه‌اش ثبت شود؛ پس لازم است او در نیم‌فصل دوم تکانی به‌خودش بدهد و توانایی‌هایش را به رخ منتقدان بکشد.

کد خبر 586770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha