برخی از نمایندگان مجلس یازدهم به بیانات امروز رهبر انقلاب درباره تعامل میان مجلس و دولت واکنش نشان دادند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: تقدیر رهبر معظم انقلاب از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها افتخاری برای وکلای ملت است.

ابوالفضل عمویی ادامه داد: مجلس در جهت منافع ملی اقدام کرده و فرمایش ولی امر مسلمین برای ما حجت شرعی است. انتظار داریم جلساتی با مقامات دولتی در موضوع توافق با آژانس برگزار کرده و بیانات آنها را بشنویم، انتظار داریم ملاحظات مجلس لحاظ شود. در صورت پذیرفته شدن نظرات مجلس، با دولت هم صدایی می‌کنیم.

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: نمایندگان گوش به فرمان رهبری هستند و آماده تعامل و همکاری با دولت خواهیم بود؛ زیرا دولت جزیی از کشور بوده و کمک می‌کنیم تا سلطه طلبان زورگویی نکند. وقتی که ما قانونی را تصویب کرده‌ایم که دولت صراحتا اعلام کرد با آن مخالف است، اما مجلس آن را با بالاترین رای تصویب نموده و سپس مقام معظم رهبری در ۲ سخنرانی خود به صراحت آن را قانون خوب قلمداد کردند نشان می‌دهد که دولت در نحوه تعامل با مجلس باید تجدید نظر کند. اینک باید یکصدا از کشور در عرصه سیاست خارجی برای حراست و صیانت از منافع ملی به گوش برسد.

همچنین سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: رهبر انقلاب قانون مصوب مجلس در خصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را خوب توصیف کرده و به دولت تأکید کردند که باید مورد اجرا قرار گیرد. ایشان معتقدند باید یک صدا از دولت و مجلس بیرون بیاید و همه ید واحده باشند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب تاکنون چندین بار از قانون راهبردی لغو تحریم‌ها حمایت کرده‌اند و یکی از اقدامات خوب مجلس انقلابی تصویب این قانون بوده است اگر بخش‌هایی از قانون مذکور اجرا نشود این سو تفاهم را برای دشمن به همراه دارد که می‌تواند تحریم‌های ظالمانه بیشتری اعمال کند و به اقدامات خود ادامه دهد.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پشتوانه محکمی برای دیپلمات‌های کشور ایجاد کرده تا بتوانند در مذاکرات حاضر شوند و پیشنهادات خود را ارائه کنند. مجلس و دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هم صدا خواهند بود و انتظار داریم که این هم‌صدایی در کل جامعه قابل مشاهده باشد زیرا روحیه دشمنان در مقابل اراده راسخ ملت تضعیف می‌شود.

کد خبر 586734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز