دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان رأی به توقف عملیات غیرقانونی انتقال آب بن-بروجن داد.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس ، علی نوریان، قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان رأی به توقف عملیات غیرقانونی انتقال آب بن بروجن داد.

وزارت نیرو نیز با دریافت این ابلاغیه از سوی قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان، مکلف شد تا هرگونه تخصیص و برداشت آب در حوزه زاینده‌رود مانند عملیات پروژه بن-بروجن را تا زمان تأمین منابع آبی جدید، متوقف سازد.

بنا بر این گزارش سالیان سال است که برداشت‌های بی‌رویه و فاقد مجوزهای قانونی و پیشرفت نامناسب پروژه‌های تأمین آب زاینده‌رود مشکلاتی را برای جاری بودن این رودخانه و تأمین آب استان به وجود آورده است.پروژه بن-بروجن نیز یکی از همین دست اقدامات بود که انتقاد مردم، کشاورزان و کارشناسان را به دنبال داشت زیرا کارشناسان عقیده داشتند با اجرای این پروژه حیات زاینده‌رود به‌ طور کامل از بین خواهد برد.

در سال‌های اخیر نیز کشمکش‌های زیادی بر سر این طرح وجود داشته و در حالی مسئولان استانی چهارمحال و بختیاری این پروژه را قانونی می‌خواندند که نمایندگان استان اصفهان آن را به دلیل نداشتن مجوز از شورای عالی آب غیرقانونی و غیرمنطقی می‌دانستند.

کد خبر 586676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha