جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

بوستان «فدک» در خیابان‌های پر پیچ و خم منطقه ۸ قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری شرق تهران به شمارمی‌آید.

بوستان فدك

همشهری آنلاین_مژگان مهرابی: کمتر کسی است که برای یکبار هم که شده گذرش به اینجا نیفتاده باشد. فضای سبز زیبایی دارد، چنارهای سر به فلک کشیده آن و نسیم آبی که از فواره‌هایش صورت را نوازش می‌دهد، حس خوشی را به رهگذران القامی‌کند. بیش از زیبایی این بوستان، قدمت آن مورد توجه اهالی است که هر صبح و عصر راهی این بوستان می‌شوند.

قدمت بوستان فدک به اوایل دهه ۴۰ برمی‌گردد. زمانی که خانه‌های این محله به تعداد انگشتان دست بوده و ردی از آپارتمان‌نشینی در اینجا دیده نمی‌شده‌است. آن‌طور که اهالی روایت می‌کنند، تا قبل از سال ۱۳۲۰، بوستان فدک و اطراف آن، قریه کوچکی بوده با زمین‌های کشاورزی وسیع که بعد از دهه ۳۰، اراضی زراعی جای خود را به خانه‌های بزرگ و کوچک دادند و مکانی برای سکونت کارمندان آموزش و پرورش شدند.

به‌طوری که به مرور زمان، بعد از شکل‌گیری و توسعه محله، قنات‌های پر آب آن یکی پس از دیگری خشک شده و باغ‌های انارش به ساختمان تبدیل شده‌اند. بوستان فدک بیش از ۴۶ هزارمترمربع مساحت دارد و به دلیل امکاناتی که در خود جای داده مکان مناسبی برای تفریح اهالی شرق تهران محسوب می‌شود. کانون پرورش فکری، زمین بازی و ورزش، خانه فرهنگ از جمله امکانات موجود در این بوستان و مزیت‌های آن برای حضور مردم است. از قرار معلوم تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این بوستان نام «نارمک» را یدک می‌کشیده و دلیلش هم باغ‌های اناری بوده که در همسایگی قرار داشتند. چنار، بلوط، سرو، کاج، توت و ارغوان انواع درختانی است که در این بوستان به چشم می‌آید و جاذبه خاصی به این فضای سبز بخشیده‌است.  

کد خبر 586647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha