سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تفاهم شب گذشته سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس گفت: آنچه انجام شده تماما در چارچوب مصوبه مجلس است. اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و برخی نظارت‌های ضروری در سه ماه آینده در چارچوب توافقات پادمانی حفظ می‌شود.

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید خطیب‌زاده صبح امروز در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه درباره جزئیات سفر گروسی به تهران و ادامه بازرسی‌ها بر اساس توافق سه ماهه تصریح کرد: مذاکرات فنی با سازمان انرژی اتمی انجام شد و دستاورد دیپلماتیک و قابل توجه فنی به دست آمد. صالحی و همکارانشان زحمات زیادی انجام دادند تا در چارچوب قانون مجلس انجام شد. همانطور که در بیانیه مشترک و آژانس آمده است، این توافق بر وفق قانون مجلس است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: برخی توافقات برای راستی‌آزمایی‌ها براساس پادمان انجام شد مانند اینکه دوربین‌ها روشن بماند ولی فیلمی در اختیار آژانس قرار نگیرد. بنابراین نه تنها اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شد، توافقات جدید هم براساس قانون مجلس است که امروز و فردا سازمان انرژی اتمی ابعاد فنی آن را بیان می‌کند. غریب‌آبادی هم در ایران و مذاکرات بودند و پاسخگوی ابعاد فنی این مسئله هستند. 

وی درباره توافقات دیروز ایران و آژانس و ادعای مغایرت آن با قانون مجلس هم گفت: فرصتی به آمریکا ندادیم. آنچه انجام شده تماما در چارچوب مصوبه مجلس است. اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و برخی نظارت‌های ضروری در سه ماهه آینده در چارچوب توافقات پادمانی حفظ می‌شود. شاید مهمترین مسئله فنی، دوربین‌ها باشد که هیچ فیلمی در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 586573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha