سفینه باری «سیگنوس» ساخت شرکت نورتروپ گرومن با یک موشک «آنتارس» از ویرجینیای آمریکا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شد.

Antares

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Space.com سفینه فضایی سیگنوس NG-15 از  سکوی پرتاب 0A پایگاه فضایی منطقه‌ای «میدآتلانتیک» ناسا، «مرکز پرواز والوپس» در ساعت ۱۲:۳۶ بعدازظهر به وقت ساحل شرقی آمریکا به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

این سفینه حامل حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم محموله است که شامل تجهیزات علمی، غذای تازه و ملزومات برای هفت فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. سیگنوس همچنین حاوی سخت‌افزارهای جدید و تجهیزات برای راهپیمایی فضایی است.

موشک ۴۲.۵ متری آرتمیس درست در موقع مقرر در آغاز یک پنجره زمانی تعیین‌شده ۵ دقیقه‌ای از سکوی پرتاب به فضا پرتاب شد. ماموریت NG-15 پانزدهمین ماموریت عملیاتی  نورتروپ گرومن برای تامین محموله‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی از سال ۲۰۱۴ تاکنون و چهارمین پرتاب موشک آنتارس برای رساندن محموله به این ایستگاه است.

مرحله اول موشک آنتارس بوسیله دو موتور RD-181 روسی است که بنزین موشک می‌سوزانند و ۸۴۶ هزار پوند رانش برای پرتاب موشک ایجاد می‌کنند. مرحله اول موشک اندکی بیش از سه دقیقه از پرتاب جدا شد.

مرحله دوم موشک و سفینه سیگنوس وارد فضا شدند. مرحله بالایی یا دوم موشک که سوخت جامد دارد، سیگنوس را در مدار مقدماتی آن قرار دارد تا آماده شروع سفر به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی شود.

این سفینه باری پس از دو روز به موقعیتی می‌رسد که با کمک بازوی روباتی ایستگاه فضایی بین‌المللی در آن پهلو بگیرد.

کد خبر 586420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha