مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش ۱۱۱ درصدی قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده طی پاییز ۹۹ در مقایسه با پاییز سال گذشته در شهر تهران خبر داد. در پاییز امسال گران‌ترین خانه در پایتخت با قیمت هر مترمربع ۱۵۸ میلیون تومان در منطقه ۲ معامله شد.

مسکن - بلوار کشاورز

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمریع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۸۷۶۰۹ هزار ریال (۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان) با میانگین مساحت ۸۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده که نسبت به تابستان امسال و پاییز سال گذشته به ترتیب ۱۹.۱ و ۱۱۱.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۴۵.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده در حدود ۶۶ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۱ میلیون و ۹۳۷ هزار تومان با میانگین مساحت ۶۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۹ سال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام‌شده بین حداقل ۴ میلیون تومان در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۵۸ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان در منطقه ۲ بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام‌شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۳.۷ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۹ با یک درصد، دارای کمترین سهم هستند.

بازار اجاره‌بها

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۶۲ هزار و ۲۱۸ تومان با میانگین مساحت ۷۷ مترمربع و متوسط عمر بنا ۱۴ درصد بوده که نسبت به تابستان امسال ۳.۱ درصد کاهش و نسبت به پاییز ۹۸ بالغ بر ۴۰.۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۴.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۲.۳ درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده ۱۱۰ هزار و ۸۱ تومان با میانگین مساحت ۱۱۵ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال در منطقه ۱ و کمترین آن ۲۹ هزار و ۴۹۶ تومان با میانگین مساحت ۷۱ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۵ یال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام‌شده بین حداقل ۴ هزار و ۳۷۷ تومان در منطقه ۱۸ و حداکثر ۵۸۰ هزار و ۳۷۵ تومان در منطقه ۲ بوده است.

همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۴ یا ۱۳.۷ درصد داری بیشترین سهم و منطقه ۲۱ و ۲۲ با ۲ درصد دارای کمترین سهم هستند.

خرید و فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در پاییز امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۱۲۷۳۰ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۰۹ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۸.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۲۰.۳ درصد افزایش داشته ‌است.

همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی انجام‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۴۵.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۹.۴ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده در حدود ۹۶ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان با میانگین مساحت ۳۳۶ مترمربع در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۴ مترمربع در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در معاملات انجام‌شده بین حداقل ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۵۵ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان در منطقه ۲ بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام‌شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۱۴ با ۸.۹ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۸و ۲۱ با ۲.۱ درصد دارای کمترین سهم هستند

کد خبر 586416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha