مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افتتاح رسمی ۳ ایستگاه آتش‌نشانی جدید خبر داد و گفت: با افتتاح این ایستگاه‌ها تعداد ایستگاه‌های موجود در شهر تهران به ۱۳۳ ایستگاه می‌رسد.

رژه عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، جلال ملکی با بیان اینکه ایستگاه‌های جدید، زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه را کاهش می‌دهد، درباره ایستگاه‌های جدید گفت: البته دو ایستگاه وجود داشته اما به صورت رسمی افتتاح نشده بود. یکی از ایستگاه‌ها جابه‌جا شده و دیگری هم به صورت رسمی هنوز افتتاح نشده است. اما سومین ایستگاه به صورت رسمی به مجموع ایستگاه‌های موجود اضافه می‌شود.

او افزود: یکی از ایستگاه‌ها در منطقه ۳ محدوده میرداماد قرار دارد؛ ایستگاه دیگر در منطقه ۱۲ محدوده خیابان سعدی و ایستگاه سوم نیز در منطقه ۱۹ محدوده صالح‌آباد واقع شده است.

ملکی درباره تجهیزات مورد نیاز این ایستگاه‌ها، بیان کرد: تعدادی تجهیزات عملیاتی جدید به این ایستگاه‌ها اضافه خواهد شد. بخشی از لوازم و تجهیزات تولید داخل هستند و بخشی دیگر نظیر البسه و پمپ‌ها وارداتی هستند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در ابتدای فعالیت به صورت حداقل نیرو و تجهیزات آغاز به‌ کار می‌کنند تا به مرور زمان تجهیزات تکمیل شوند.

او به ساخت ایستگاه‌های جدید هم اشاره کرد و افزود: آتش‌نشانی طبق برنامه‌ای که دارد هر چند ماه یک‌بار باید تعمیرات ایستگاه‌های آتش‌نشانی را انجام دهد؛ یا اینکه اگر زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه طولانی است باید برای کاهش آن، ایستگاه جدیدی در محدوده شناسایی شده، بسازند.

ملکی تصریح کرد: افتتاح ایستگاه‌های جدید به کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه کمک می‌کند و تأثیر بسزایی در رفع خطرات ناشی از حادثه در آن محدوده‌ها خواهد داشت.

او با تأکید بر اینکه آتش‌نشانی کار یک سازمان یا نهاد نیست، توضیح داد: بخش اعظم کار آتش‌نشانی به همکاری شهروندان (رعایت اصول ایمنی، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ...) مربوط می‌شود. با توجه به گرانی اقدامات سخت‌افزاری، بسیاری از کشورها به سمت اقدامات نرم‌افزاری نظیر فرهنگ‌سازی روی آورده‌اند. البته اقدامات نرم‌افزاری کار یک یا دو سال نیست و نیاز به برنامه‌ای بلندمدت دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره وضعیت تهران به لحاظ رعایت اصول ایمنی تأکید کرد: اگر  شهر تهران  هم‌اکنون در این راستا فعالیتش را آغاز کند، شاید ۲۰ سال دیگر به شهر ایده‌آل خود در زمینه رعایت اصول ایمنی و ... برسد. در این بین البته رسانه‌ها، نهادهای آموزشی و فرهنگی، صدا و سیما و ... نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نرم‌افزاری دارند. چراکه مجموعه رفتار ایمن شهروندان به همراه اقداماتی که سازمان‌های ذی‌مدخل باید انجام دهند، شهر ایمن را می‌سازد.

کد خبر 586408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha