یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: ارتفاع برف در اردبیل به ۱۵ سانتی‌متر و در ارتفاعات به ۲۵ سانتی‌متر رسیده است و در حال حاضر بارش برف و یخبندان در استان ادامه‌ دارد.

یخبندان جاده چالوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیاوش محمدی اظهار کرد: بارش برف و یخبندان از دیروز ۲ اسفند در استان حاکم و سبب برودت هوا و رسیدن دما به زیر صفر شده است، به طوری که در برخی مناطق به ۷ درجه زیر صفر رسیده است و همچنان بعد از یک روز بارش برف در مناطق مختلف استان ادامه ‌دارد.

وی بیان کرد: ارتفاع برف در اردبیل به ۱۵ سانتی‌متر و در ارتفاعات به ۲۵ سانتی‌متر رسیده است، اما سه‌شنبه ۵ اسفند جوی پایدار با افزایش دما در انتظار اردبیل است که سبب ورود سامانه بارشی سرد و فعال در استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: بارش برف سبب لغزندگی جاده‌ها و کندی تردد خودروها در شهر و جاده‌های مواصلاتی شده و انتظار کاهش دما تا ۱۲ درجه زیر صفر دور از انتظار نیست که همراه با ادامه بارش برف خواهد بود و بارش‌های برف به میزان ۸ تا ۱۰ سانتی‌متری به دنبال خواهد داشت.

محمدی اظهار کرد: کولاک و کاهش دید در جاده‌ها نیز دور از انتظار نیست و به همین منظور از رانندگان انتظار می‌رود از سفرهای غیرضروری پرهیز یا با احتیاط به سفر اقدام کنند که در موج دوم بارش‌ها نیز به همین منوال خواهد بود و افت دما در ساعات شبانه ادامه‌دار خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزش باد مقطی با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت نیز در انتظار استان است که سبب کاهش دمای هوا خواهد شد که این روند به همراه ریزش هوای سرد و شکل‌گیری توده هوای بارشی پرقدرت شده است و در حال حاضر در بسیاری از جاده‌های اصلی و فرعی بارش برف ادامه دارد.

کد خبر 586374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha