رئیس جمهوری پیشین آمریکا هفته آینده در پایان گردهمایی سه روزه اتحادیه محافظه‌کاران آمریکایی سی-پک در فلوریدا سخنرانی می‌کند و انتظار می‌رود در آن به سرنوشت خود در حزب جمهوری‌خواه هم اشاره کند.

ترامپ در حال سخنراني

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رویترز، گردهمایی محافظه‌کاران آمریکایی ۲۵ تا ۲۸ فوریه در اورلاندو، فلوریدا برگزار می‌شود. یکی از افراد نزدیک به دونالد ترامپ اعلام کرده است او در روز آخر این گردهمایی شرکت می‌کند. به این ترتیب، ترامپ پس از خروج پرحاشیه و جنجالی از کاخ سفید بار دیگر در یک برنامه عمومی حضور می‌یابد و گفته می‌شود چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد در این سخنرانی در جمع محافظه‌کاران تکلیف خود را با حزب جمهوری‌خواه روشن کند. ضمن اینکه به احتمال زیاد به برخی سیاست‌های جانشین خود از جمله درباره مهاجران و دیوار مرزی خواهد تاخت.

ترامپ هفته گذشته از دومین محاکمه استیضاح هم سربلند بیرون آمد اما پیوستن هفت سناتور جمهوری‌خواه به اردوگاه رقیب دموکرات در دفاع از استیضاح او را حسابی آشفته و عصبانی کرده است. مهم‌ترین دشمن ترامپ هم در این میان، میچ مکانل است که ریاست اقلیت سنا را در اختیار دارد و البته پس از شکست خوردن رئیس جمهوری پیشین در رقابت با بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ و فاجعه حمله به کنگره، راه ترامپ و مکانل از هم جدا شد.

با اینکه پس از حمله هواداران ترامپ به کنگره در ششم ژانویه هزاران نفر از حزب جمهوری‌خواه کناره‌گیری کردند، رئیس جمهوری پیشین چنان بین برخی مردم آمریکا محبوب است که شاید در انتخابات ۲۰۲۴ بتواند دوباره نامزد شود و با بایدن برای ورود به کاخ سفید رقابت کند. احتمال دارد او با خروج از حزب جمهوری‌خواه یک حزب دیگر راه‌اندازی کند و با آن به جنگ دو حزب قدیمی آمریکا برود.

کد خبر 586313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha