همزمان با رکوردشکنی‌های پی در پی ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، خبرهایی در خصوص حباب قیمتی آنها نیز در حال انتشار است تا هشداری باشد برای خریداران این نوع ارزها.

ارز ديجيتال

به گزارش همشهری آنلاین، ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، طی هفته های اخیر رشد قیمتی قابل توجهی داشته‌اند به طوری که رکورد قیمتی آنها در حال جابه‌جایی است با این حال،ا برخی کارشناسان نسبت به این نوع افزایش قیمت و ایجاد حباب قیمتی در خصوص این ارزها هشدار داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ایلان ماسک یکی از طرفداران سرمایه‌گذاری در این ارزها اشاره کرد.

 بیت کوین در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت گرینویچ ۵۷۲۷۲ دلار معامله شده است. این ارز مجازی در حال حاضر ششمین سرمایه با ارزش دنیاست و تنها یک رده پایین‌تر از آلفابت گوگل قرار دارد.

 کوین دسک اعلام کرد ارزش بزرگ‌ترین سرمایه دیجیتال دنیا رکورد قبلی خود را در کمتر از 12 ساعت شکسته و به بیش از 57 هزار دلار رسیده است. بیت کوین حدود 9 درصد افزایش ارزش روزانه داشته است.

ارزش بیت کوین در روز جمعه 18 درصد طی یک هفته بالا رفت و به رکورد 56 هزار دلار رسید.بر اساس گزارش تسنیم به نقل از راشا تودی، این ارز مجازی از ابتدای سال جاری تا حالا 92 درصد افزایش ارزش داشته و در حال حاضر ارزش بازار آن به یک تریلیون دلار رسیده است. بیت کوین در حال حاضر ششمین سرمایه با ارزش دنیاست و تنها یک رده پایین‌تر از آلفابت گوگل قرار دارد.

افزایش قابل توجه ارزش این ارز مجازی به خاطر بالا رفتن مقبولیت آن بین سرمایه‌گذاران و شرکت های بزرگ بوده است. تسلا در اوایل همین ماه اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار در این ارز مجازی سرمایه‌گذاری کرده است.

اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، پس از رکوردشکنی های اتریوم و بیتکوین، ایلان ماسک به نوعی بر وجود حباب قیمتی در این ارزها صحه گذاشت. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک - میلیاردر مشهور آمریکایی- که اظهارات جنجال برانگیزی را در رابطه با ارزهای دیجیتالی بیان کرده، تنها یک روز پس از آن که خرید بیتکوین را عاقلانه تر از نگهداری وجه نقد دانسته بود، گفته است به نظر وی ارزش بیتکوین و اتریوم در حال حاضر بیشتر از چیزی است که باید باشد! 

اخیرا ارزش بازار بیتکوین از یک تریلیون دلار هم عبور کرده است و بسیاری از تحلیلگران انتظار ثبت کانال های بالاتر را برای این ارز دارند که ارزش آن از ۵۶ هزار دلار هم گذشته است. با وجود اظهارات ماسک ارزش اتریوم و بیتکوین در بازارهای جهانی رکورد جدیدی را به ثبت رساند. 

پیش از ایلان ماسک، بیل گیتس- دیگر ثروتمند مشهور آمریکایی- گفته بود سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی نکرده است و نظری هم در خصوص آن ها ندارد. 

ماسک در حال حاضر بیش از ۴۸ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و توصیه هایش اثرات زیادی روی عملکرد آن ها دارد. یک نمونه از این دست زمانی اتفاق افتاد که از واتس اپ انتقاد کرد و سیگنال را پیشنهاد داد. پس از این توییت، سهام سیگنال ۱۱۰۰ درصد رشد کرد!

برخی از وکلای حقوقی هشدار داده اند که ماسک با ادامه روند کنونی و اظهارات خود ممکن است با اتهاماتی نظیر دخالت در روند بازار و به هم زدن جریان بازارها مواجه شود اما هنوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در خصوص اظهارات جنجالی ماسک موضع گیری خاصی را انجام نداده است. 

همچنین ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نیز نوشت: در حالی که بیتکوین در ادامه روند صعودی خود توانسته است تا در کانال ۵۰ هزار دلاری جایگاه خود را تثبیت کند، تحلیلگران بانک جی پی مورگان در گزارشی هشدار داده اند رالی صعودی این ارز به احتمال زیاد پایدار نخواهد بود و قیمت‌ها در آینده‌ای نزدیک ریزش خواهد کرد. از پنج ماه پیش تاکنون ارزش بازار بیتکوین حدود ۴.۵ برابر شده و تحلیل گران این بانک هشدار داده‌اند چنین روند سریعی در افزایش قیمت که بخشی از آن هم به لطف شرایط کرونایی به دست آمده است امکان شکست دارد.

با افزایش محبوبیت و مقبولیت ارزهای دیجیتالی در جهان بانک‌های مرکزی هم به سرعت در حال توسعه ارزهای ملی خود هستند. رییس بانک مرکزی روسیه از آغاز به کار اولیه روبل دیجیتال به صورت مفهومی تا تابستان خبر داده و بانک مرکزی سوئد هم اعلام کرده است احتمالا تا سال ۲۰۲۲ کرون دیجیتالی راه‌اندازی خواهد شد. بانک مرکزی کانادا هم از تسریع در برنامه قبلی خود برای راه اندازی ارز دیجیتالی رسمی این کشور خبر داده است.

 مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۷۵۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۷۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیتکوین

قیمت: ۵۶ هزار و ۹۲۹.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۹۶.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۵ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱۵.۷۴ درصد افزایش

۴- پولکا دوت

قیمت: ۴۰.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۴.۶۵ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۱.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۳۴ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۲ درصد افزایش

۸- لایت کوین

قیمت: ۲۳۴.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۶۲ درصد افزایش

۹- چین لینک

قیمت: ۳۵.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۵۳ درصد افزایش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۷۱۷.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۰۱ درصد افزایش

کد خبر 586304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha