آیت‌الله رئیسی از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت بازدید و با مردم ابراز همدردی کرد.

سفر رئیسی به سی سخت

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیدابراهیم رئیسی (رئیس قوه قضائیه) در بیست و دومین سفر استانی خود در صدر هیاتی قضایی، به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. سفری که تحت تاثیر زلزله سی‌سخت قرار گرفت و در جریان بازدید وی گلایه مردم از خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و درخواست از رئیسی برای نظارت بر امور مطرح شد. در همین راستا هم رئیسی، دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری رفع نیازمندی‌های مردم کرد.

رئیس قوه قضائیه در بازدید از خانه‌های زلزله‌زندگان گفت: خانه‌هایی که من دیدم قابل سکونت نیست و با توجه به برودت هوا اسکان در کانکس باید در اولویت باشد.
به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی در جریان ‌بازدید در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در جمع مردم این منطقه با ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده اظهار کرد:‌ برنامه سفر من به کهگیلویه و بویراحمد از قبل تنظیم شده بود، اما حالا که زلزله آمد در سفر به این استان، وظیفه خودم می‌دانستم برای ابراز همدردی با مردم و بررسی از نزدیک اوضاع اینجا بیایم و بدانید که در کنار شما خواهم بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خانه‌هایی که من دیدم قابل سکونت نیست و با توجه به برودت هوا اسکان در کانکس باید در اولویت باشد، افزود: در شورای اداری استان نیازمندی‌های شما را با اولویت دنبال خواهم کرد.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کارهای مناطق زلزله‌زده را در اولویت قرار دهند

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سفر امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد پیرو حضور یک ماه قبل هیات ٢٥ نفره قوه قضاییه در این استان انجام می‌شود گفت: هیات قضایی ۲۵ نفره در ماه گذشته وضعیت و عملکرد دستگاه‌های مربوط به دستگاه قضا و وضعیت و شرایط استان را بررسی کرده و گزارش آن را ارائه دادند.

به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در نشست نهایی شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات قضایی این استان بررسی خواهد شد گفت: هرچه از مشکلات که در استان کهگیلویه و بویراحمد قابل پیگیری باشد، همینجا برای رفع آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم و آنچه مربوط به مرکز است در مرکز پیگیری خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وقوع زلزله طی روزهای گذشته در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله منطقه سی‌سخت همه را نگران کرد که الحمدلله شاهد اقداماتی در حوزه امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: درخواست ما هم از آقای استاندار و هم مدیران که درگیر خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند این است که حضور در مناطق زلزله‌زده و پیگیری کار زلزله‌زدگان را اولویت دهند چراکه خدمت به آنها امروز اولویت دارد.

بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های اموزشی و حرفه‌آموزی این زندان بازدید کرد و به گفت‌وگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت.

رئیس قوه قضائیه سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در این زندان اقدامات خوبی در راستای اشتغال زندانیان انجام شده است. بر اساس آمار ارائه‌شده، ۶۰ درصد زندانیان زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار و حرفه‌آموزی هستند که آمار خوبی است. 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید به دنبال کاهش هرچه بیشتر آمار زندانیان باشیم، افزود: در کنار این موضوع به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت جامعه خدشه‌دار شود و با کسانی که مخل امنیت باشند قطعا برخورد می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید همه بخش‌های کشور کمک کنند تا تکرار ارتکاب جرم را نداشته باشیم، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که آمار زندانیان بالا نباشد و به همکاران توصیه کرده‌ایم اگر در مواردی می‌شود از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد، استفاده از آن حتما موضوعیت دارد و باید زندان را حسب فرمایش مقام معظم رهبری، آموزشگاه نیکی‌ها قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین در خصوص جابه‌جایی محل زندان مرکزی یاسوج گفت: مسئولان در این زمینه باید کمک کنند و حتما امکان جابه‌جایی زندان‌هایی که در شهرها هستند، وجود دارد. آمادگی داریم محل زندان‌ها را تغییر دهیم و البته در این زمینه به کمک استانداری و شهرداری نیاز است و می‌توان با خارج کردن زندان‌ها از شهرها، از محل آن‌ها جهت امور اجتماعی استفاده کرد.

دستور مهم رئیس قوه قضائیه برای احیای کارخانه قند یاسوج 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد، در حضور خبرنگاران از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیر اصولی تعطیل شده بود، بازدید کرد و با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت ۵ سال از تعطیلی آن می‌گذرد، گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج با وسعت ۴۲ هکتار به عنوان یک مرکز تولیدی بزرگ در کشور نباید تعطیل می‌شد، اظهار کرد: گذشت ۵ سال از تعطیلی این کارخانه و راه اندازی نشدن مجدد آن، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با همکاری مسئولان محلی و دادگستری، معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال و کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شده و پلمب کارخانه نیز شکسته شد.

رئیس قوه قضائیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج با همت کارگران و همکاری استاندار و مسئولان محلی و امام جمعه یاسوج، گفت: استاندار و رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفته‌اند که در اینجا نیروی کار تا هزار نفر قابل افزایش است؛ به ناروا و ناحق نباید کارخانه‌ای در این وضعیت تعطیل شود. به هیچ عنوان این امکانات مجاز به توقف نبوده و با اقداماتی که دستگاه قضایی با همکاری استانداری انجام داده است، ان شاءالله ظرف مدت بسیار کوتاهی چرخ‌های تولید در این کارخانه راه خواهد افتاد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امید داریم با همت و تلاش همگان و عنایت پروردگار، کارخانه قند یاسوج دوباره به تولید بازگردد و پس از ۵ سال تولید در آن از سر گرفته شود، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد این کارخانه و امثال آن که ثروت ملی محسوب می‌شود، تعطیل شوند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم تلاش مسئولان بانکی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج، گفت: از مسئولان بانکی می‌خواهیم در رابطه با راه‌اندازی دوباره این ثروت ملی هر آنچه در توان دارند به صحنه بیاورند تا کارخانه قند یاسوج در سال جهش تولید، جلوه جهش تولید شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نباید به کسی که دنبال منافع خودش است میدان داده شود، گفت: یکی از بخش‌هایی که باید در این رابطه فعال شود رسانه‌ها هستند که می‌توانند با پیگیری‌های خود، مانع از به تاراج رفتن سرمایه‌های کشور باشند البته مسئولان نیز باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جوانان خوش‌فکر و کارآمدی است، تاکید کرد نیروی انسانی کارآمد، بهترین سرمایه برای افزایش تولید هستند. 

رسیدگی به دعاوی مردم نیاز به ظرفیت دارد؛ برخی از پرونده‌ها به خاطر کم‌ظرفیتی پیش می‌آید 

رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: رسیدگی به دعاوی مردم نیاز به ظرفیت دارد، برخی پرونده‌ها به خاطر کم‌ظرفیتی پیش می‌آید و پرونده ساخته می‌شود، چون ظرفیت لازم نبوده است. کسی که به عنوان حل‌کننده، قاضی و داور نشسته است باید ظرف وجودی آن بالا باشد تا دعوا را حل کند.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: از معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور تشکر می‌کنم. به من گفتند تعداد افرادی که در این استان در دیدارهای مردمی مراجعه کردند نسبت به استان‌های دیگر بسیار بالاتر بوده است؛ خواهشم این است که مواردی که ارجاع شد با حساسیت برخورد شود چراکه به این سفر امید بسته شده است و نامه‌ها با حساسیت خوانده و دنبال شود.

کد خبر 586239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha