فیلم «مادر» به کارگردانی علی حاتمی برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی روی آنتن می‌رود و امین تارخ بازیگر فیلم از خاطره بازی در آن می‌گوید.

امین تارخ

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی وی در این قسمت که امشب دوم اسفندماه پخش می شود، به نمایش و بررسی فیلم «مادر» به کارگردانی و نویسندگی علی حاتمی می پردازد و طی آن، اسوالدو کانالز مجری برنامه به گفتگوی رو در رو با امین تارخ، بازیگر سینما و تلویزیون ایران می نشیند.

برنامه «سینمای ایرانی» که در هر هفته با انتخاب و نمایش یک فیلم ایرانی برای مخاطبان اسپانیایی زبان، به بررسی و گفتگو با عوامل و بازیگران آن می پردازد، در این قسمت فیلم «مادر» را به مخاطبان اسپانیایی زبان علاقه‌مند به کسب اطلاعات درباره سینمای ایران معرفی می کند.

در این برنامه ابتدا بخش های کوتاهی از فیلم «مادر» پخش و ضمن معرفی آن، به مرور فعالیت ها و کارنامه علی حاتمی در عرصه فیلمسازی پرداخته می شود. سپس مخاطبان اسپانیایی زبان به تماشای کامل این فیلم ایرانی خواهند نشست و در ادامه اسوالدو کانالز، مجری «سینمای ایرانی» با امین تاریخ بازیگر این فیلم درباره نمادها و فرهنگ ایرانی که در «مادر» به تصویر کشیده شده، به گفتگو می پردازد. همچنین امین حکیم خواه به عنوان منتقد سینما نیز درباره این فیلم، توضیحاتی را به مخاطبان هیسپان تی وی در آمریکای لاتین ارائه خواهد داد.

فیلم «مادر» در سال ۱۳۶۸ تولید شده و بازیگرانی چون محمدعلی کشاورز، رقیه چهره آزاد، اکبر عبدی، امین تارخ، فریماه فرجامی، جمشید هاشم پور، حمید جبلی، حمیده خیرآبادی و محبوبه بیات در آن نقش آفرینی کردند.

«سینمای ایرانی» (Cine Iraní) به تهیه کنندگی فهمیه اسماعیل پور شنبه دوم اسفند ماه ساعت ۱۸ به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش آن در ساعت ۱۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ روز یکشنبه برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان خواهد بود.

کد خبر 586211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha