پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

آتش که از عصر دیروز چهارشنبه ۲۹ بهمن زیست‌گاه‌های جنگلی قرقون از ارتفاعات روستای قوشه‌چشمه پارک ملی گلستان و چند نقطه از عرصه‌های جنگلی شرق گلستان را فراگرفته بود با کمک نیروهای امدادی و مردمی مهار شد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  رئیس پارک ملی گلستان گفت: آتش این پارک به حدود چهار هکتار از جنگل‌ها خسارت زد و با تلاش محیط‌بانان و همیاران محیط‌زیست بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ بهمن مهار شد. 

مهدی تیموری اضافه کرد: نیروهای محیط‌بان و همیاران محیط‌زیست از روز گذشته با حضور در منطقه مشغول خاموش کردن آتش هستند. آتش زیستگاه‌های جنگلی قرقون مهار شده، اما با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه امکان آوردن تجهیزاتی به غیر از بیل و دمنده وجود ندارد. در حال حاضر چندین درخت خشک نیم‌سوخته در منطقه باقی مانده که امیدواریم با شروع بارندگی همه آنها به طور کامل خاموش شود.

رئیس پارک ملی گلستان گفت: پیش از این نیز افزون بر ۵۶ هکتار از عرصه‌های جنگلی پارک ملی گلستان که بیشتر آنها برگ‌های کف و درختان خشک بود، در چندین فقره آتش‌سوزی دچار خسارت شد که ۴۷ هکتار آن مربوط به آتش‌سوزی اواخر دی‌ماه در منطقه دره شمالی این پارک بود.

علاوه بر پارک ملی گلستان از عصر روز گذشته ۱۱ نقطه از عرصه‌های ملی استان در مناطق شرقی نیز درگیر آتش شد که به گفته جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همگی آنها با تلاش نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های مردمی مهار شد.

محمد آریان‌فر افزود: کاهش سرعت باد و افزایش رطوبت‌ هوا نیز برای مهار آتش به کمک نیروهای منابع طبیعی آمد، اما هنوز درختان نیمه‌سوخته در محل‌ها وجود دارد که امیدواریم با افزایش میزان بارندگی همگی به طور کامل خاموش شوند. آتش اخیر به حدود ۱۱ هکتار از عرصه‌های ملی گلستان خسارت زد که بیشترین آن مربوط به برگ‌های کف جنگل و درختان خشک بود.

کد خبر 585840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha