رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ویروس جهش‌یافته انگلیسی با سرایت بسیار بالا و مرگ و میر بالاتر، سوش غالب کرونا در خوزستان است. 

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: ‏براساس بررسی‌های آزمایشگاهی طی ۲ هفته اخیر موارد متعددی از ابتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی درخوزستان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی با سرایت بسیار بالا و مرگ و میر بالاتر، سوش غالب کرونا در خوزستان است. 

وی بیان کرد: اعلام ‎وضعیت اضطراری در خوزستان و اقدامات فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری است.

شکرالله سلمان‌زاده ‌رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در جنوب غرب خوزستان، اگر شهرندان به خصوص جوانان و میانسالان از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه مرگ و میر در منطقه باشیم.

وی اظهار داشت: براساس شیوع و ابتلا چندین نفر به کرونای انگلیسی در منطقه جنوب غرب خوزستان، اگر مردم به خصوص جوانان و میانسالان از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه مرگ و نیر درو خطر مرگ در  این منطقه باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خطر مرگ در شرایط عدم رعایت مردم حتمی می‌شود افزود: شهروندان استان خوزستان از  حضور در هرگونه دورهمی‌ها و مراسم‌ خودداری کنند.

وی بیان کرد: در صورت انتشار گسترده ویروس جهش‌یافته کرونای انگیسی، حتی تمام بیمارستان‌های منطقه نیز پاسخگوی بستری بیماران نخواهند بود.

براساس اعلام رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، وجود کرونای انگلیسی در ۳ شهر آبادان، خرمشهر و شادگان تایید شده است.

مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.

کد خبر 585711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha