مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

جشن انار و انارچینی با محوریت شهرستان تفت به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: این رویداد یکی از فرصت‌های مناسب توسعه صنعت گردشگری است،  رویدادهایی مانند جشنواره‌های میوه در شهرستان‌های مختلف استان راهکار موثری برای معرفی انواع خوراکی‌ها، فرهنگ، توانمندی‌ها، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان و در نهایت استان است.

سیدمصطفی فاطمی ادامه داد: جشنواره انار به صورت انار چینی در شهرستان‌های یزد، میبد و مهریز برگزار و در این جشنواره انواع انار، خوراک‌های سنتی با چاشنی انار، صنایع دستی و نوشیدنی‌های گیاهی و دیگر محصولات، معرفی و به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رونق اقتصادی منطقه، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی، ایجاد تحرک اقتصادی و اجتماعی و روحیه بخشی به جامعه محلی، کاهش مهاجرت، افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی، افزایش ضریب اشغال واحدهای اقامتی، معرفی محصولات روستایی و صنایع دستی خاص هر منطقه تاثیر بسزایی دارد.

فاطمی از انار به عنوان نماد شهرستان تفت یاد کرد و گفت: هر شهرستان نمادی مختص خود دارد که به طور مثال برای شهرستان بافق خرما و برای شهرستان مهریز خرمالو و همچنین شهرستان ابرکوه زردآلو مد نظر است و در قالب رویدادهای گردشگری منجر به ارزش آفرینی اقتصادی است.

کد خبر 585643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha