مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در صورت عدم شیوع مجدد کرونا، مسافرت‌های نوروزی امسال به ایلام طبق سیاست‌های وزارتخانه و بر مبنای تورهای گردشگری ساماندهی شده و گردشگران طبق زمانبندی مشخص به نقاط هدف هدایت می‌شوند.

عبدالمالک شنبه زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمالک شنبه زاده در خصوص فعالیت واحدهای اقامتی ایلام در ایام نوروز اظهار کرد: امسال تنها واحدهای تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظیر هتل‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های بوم گردی مجاز به فعالیت بوده که این واحدها براساس پروتکل‌های بهداشتی باید عمل و با تهیه نرم افزار ویژه وزارت نیز تحت کنترل باشند.

وی یادآور شد: شیوه دیگر مسافرت‌های نوروزی به ایلام افرادی هستند که به صورت شخصی مسافرت کرده و از وسیله نقلیه شخصی یا عمومی استفاده می‌کنند که این افراد هم باید به‌طور قطع از طریق نرم افزار مربوطه به رزرو مکان مورد نظر خود اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه افرادی که نه از طریق تورهای گردشگری مسافرت می‌کنند و نه قبلا نسبت به رزرو مکان مورد نظر خود اقدام کرده‌اند، به دلیل ضوابط تعریف شده وزارتخانه با مشکلاتی برای مسافرت به ایلام مواجه می‌شوند.

شنبه زاده با یادآوری اینکه برپایی هرگونه کمپ‌های چادری به دلیل شیوع کرونا در این استان ممنون است، گفت: افرادی‌که به امید رزرو مدارس یا زدن کمپ‌های چادری به مسافرت اقدام می‌کنند باید بدانند که این روش در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد.

وی در خصوص اقامت مسافران در مهمانسراهای اداری استان نیز افزود: مهمانسراهای اداری این استان فقط برای مهمانان اداری خود و همچنین رعایت چارچوب پروتکل های بهداشتی می‌توانند اقدام و از پذیرش دیگر مسافران باید خودداری کنند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام همه موارد فوق در صورت عدم شیوع پیک چهارم کرونا و همچنین شرایط مساعد کشور از نظر سلامت امکان پذیر است.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که بیش از ۷۵۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کد خبر 585629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha