پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در حساب توئیتری خود با جمله‌ای معنادار از حسن روحانی، رئیس جمهوری، که در دیدار با سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران گفته بود، نوشت: جمهوری اسلامی ایران با صدای رسا اعلام می‌کند که اگر ۱+۵ به همه تعهدات خود عمل کند، ما هم به تعهدات عمل می‌کنیم.

حسن روحانی

 به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در صفحه فارسی خود در توئیتر جمله‌ای از بایدن را به فارسی و با خط نستعلیق، منتشر کرد که چندی پیش در زمان حضورش در وزارت خارجه آمریکا گفته بود.

برخی رسانه‌ها انتشار این جمله از بایدن را که گفته بود «آمریکا بازگشته است، دیپلماسی به کانون سیاست خارجی ما بازگشته است.» پیامی به دولت ایران تعبیر کردند.

اما ساعاتی پس از این توئیت وزارت خارجه آمریکا، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت «پاد» به طور جداگانه در حساب‌های انگلیسی و فارسی خود جمله‌ای از حسن روحانی را در کنار پوستری از همین جمله منتشر کرد که او چند روز پیش در دیدار با سفرای خارجی مقیم تهران گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران با صدای رسا اعلام می‌کند اگر ۱+۵ به همه تعهدات خود عمل کند، ما هم به تعهدات عمل می‌کنیم.»

این جمله به گونه‌ای پاسخ به سخن بایدن تلقی شده است.

گفتنی است هر دو پست توئیتری پایگاه اطلاع‌رسانی دولت توسط حساب کاربری شخصی دکتر روحانی، رئیس جمهوری ایران، بازنشر شده است.

روحانی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر سوئیس که روز سه‌شنبه انجام شد بر این مساله تاکید کرده است.

در همین زمینه:

کد خبر 585544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha