جشنواره ملی مد و لباس اسلامی ایرانی در استان لرستان از دهم تا سیزدهم اسفندماه در شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

جشنواره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در خرم‌آباد اظهار کرد: چهارمین دوره جشنواره ملی مد و لباس اسلامی ایرانی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود.

احمدحسین فتایی عنوان کرد: در این جشنواره علاوه بر ارائه لباس مردانه اجتماعی، مانتو زنانه و بومی محلی برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی، رونمایی از چندین کتاب با موضوع مد و لباس ایرانی توسط مولفان و ناشران استان و همچنین مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه خیاطی و طراحی لباس استان در اختتامیه نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده چنانچه تا روز شروع نمایش وضعیت کرونا در خرم‌آباد مطلوب نشود این نمایشگاه در بستر فضای مجازی برگزار شود.

فتایی ویژگی‌های اصلی جشنواره را رعایت اصول و احکام شرعی در پوشش‌های طراحی شده و ابداعی و اصیل بودن طرح‌ها دانست.

وی گفت: با توجه به اینکه لباس نمادی از فرهنگ محسوب می‌شود در همین راستا باید تلاش کنیم علاوه بر حفظ نمادها و سنت‌های نسل‌های گذشته و انتقال به نسل‌های جدید با  ابداعات نوآورانه‌ای همچون منقوش شدن نماد گلونی بر لباس‌ها تلفیقی از مد جدید و سنت گذشته داشته باشیم که مورد پسند جوانان باشد.

کد خبر 585303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha