ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، روز دوشنبه در تماس تلفنی با محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، درباره اوضاع منطقه خلیج فارس، توافق هسته‌ای برجام، سوریه، ویروس کرونا و توافق اوپک‌پلاس گفت‌وگو کرد.

پوتین و بن سلمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، واحد مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: در این تماس تلفنی که به ابتکار طرف سعودی برقرار شد، ولادیمیر پوتین با محمد بن‌سلمان آل‌سعود، ولیعهد پادشاهی عربستان، درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران (برجام)، وضعیت سوریه، توافق اوپک‌پلاس و ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، آن‌ها همچنین در مورد توسعه روابط روسیه و عربستان در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه نود و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در فوریه سال جاری گفت‌وگو کردند. 

در این گفت‌وگو علاقه‌مندی متقابل برای ایجاد همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری ابراز شد. موضوع مبارزه با شیوع کرونا از جمله امکان استفاده از واکسن‌های روسی در عربستان سعودی نیز مورد بحت قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین و محمد بن‌سلمان آل‌سعود همچنین در مورد اجرای توافق‌نامه‌ها در قالب اوپک‌پلاس تبادل نظر کردند. آن‌ها به ادامه هماهنگی نزدیک بین روسیه و عربستان سعودی به منظور حفظ ثبات در بازار انرژی جهانی تأکید کردند.

همچنین دو طرف به موضوعات منطقه‌ای به ویژه اوضاع سوریه و منطقه خلیج فارس پرداختند.

کد خبر 585259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha