استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی از اعطای هزینه چاپ و توزیع کتابی درباره بیماری همه‌گیر کرونا خبر داده است.

استیون کینگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، استیون کینگ نویسنده مشهور آمریکایی و صاحب رمان‌ها و داستان‌های ژانر وحشت در این کشور از اعطای مبلغی برای حمایت از نویسندگان جوان برای نوشتن داستان‌های با موضوع پاندمی و همه‌گیری بیماری‌ در سراسر جهان خبر داده است. کینگ گفته است که قصد دارد با حمایت از نویسندگان تازه‌کار برای خلق آثار داستانی الهام گرفته شده از پاندمی نقش بیشتری در ظهور این داستان‌ها در عصر کرونا ایفا کند.

استیون کینگ، خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت و خیال‌پردازی و به گفته بسیاری پرفروش‌ترین نویسنده جهان است. تمام رمان‌های و داستان‌های کینگ همچنان در حال انتشار هستند به جز یک کتاب به نام خشم. داستان این رمان در مورد کودکی‌ست که یک روز به مدرسه می‌رود و بعد معلم خود را می‌کشد و هم‌کلاسی‌هایش را به گروگان می‌گیرد.

سال ۱۹۹۷ این کتاب در بین کتاب‌های دانش‌آموزی که به سمت سه نفر از هم‌کلاسی‌هایش تیراندازی کرده بود پیدا شد. بعد از این اتفاق کینگ تصمیم گرفت کتاب را از کتابفروشی‌ها جمع کند. نویسنده آمریکایی از سال‌ها پیش بنیادی به نام خودش برای حمایت از نویسندگان تازه‌کار تاسیس کرده است که حالا این بنیاد می‌گوید در گام اول مبلغ ۶۵۰۰ دلار برای چاپ و توزیع کتابی ۲۹۰ صفحه‌ای را می‌پردازد که توسط گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای نوشته شده است.

کتاب مذکور داستان پسری است که تجربه‌های خود را در عصر همه‌گیری بیماری ناشناخته‌ای روایت می‌کند. ایده نوشتن این داستان از سوی خود دانش‌آموزان ارائه شده است.

کد خبر 585173

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha